'70 miljoen views en een gedeelde discussie over identiteit'
- Content
- 9 nov 2013 @ 14:26
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded contentStorytellingAwards
- 9 nov 2013 @ 14:26
- Redactie Contentmarketing
Op de website van Platform Content gaat Peter van Woensel Kooy uitgebreid in op de winnaar van de Grand Prix Branded Content & Entertainment op het j.l. Festival van Creativiteit te Cannes: 'The Beauty Inside'. Deze contentcampagne is bedacht door bureau Pereira & O’Dell, San Francisco uit de V.S., de verantwoordelijke marketeers werken bij Intel en Toshiba. De campagne scoorde daarnaast Grand Prixen in de categorie Cyber en Film.
Intel en Toshiba in de bocht
‘The beauty inside’ is een zesdelige ‘social’ film waarop de kijkers zelf invloed hadden. De consumenten werden zelf storytellers, omdat iedereen de hoofdpersoon kon zijn, om er achter te komen dat de binnenkant en niet te buitenkant telt. Naadloos maar smaakvol en engarerend aansluitend op de propositie van Intel en op de functionaliteit van Toshiba. In 8,5 week werden zo 70 miljoen kijkers bereikt met 1,8 miljoen deelnemers via mobiel. De campagne leverde ondermeer 96.000 Facebook-vrienden op, 8.300 Twitter-volgers en na afloop van de contentcampagne een verhoging van de sales van de betrokken producten van 360%.
Klik hier voor een interview met de makers P.J. Pereira en strategy director Justin Cox.
Bron: platformcontent.nl
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing