'70 miljoen views en een gedeelde discussie over identiteit'

'70 miljoen views en een gedeelde discussie over identiteit'
  • Content
  • 9 nov 2013 @ 14:26
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentStorytellingAwards

Op de website van Platform Content gaat Peter van Woensel Kooy uitgebreid in op de winnaar van de Grand Prix Branded Content & Entertainment op het j.l. Festival van Creativiteit te Cannes: 'The Beauty Inside'. Deze contentcampagne is bedacht door bureau Pereira & O’Dell, San Francisco uit de V.S., de verantwoordelijke marketeers werken bij Intel en Toshiba. De campagne scoorde daarnaast Grand Prixen in de categorie Cyber en Film.

Intel en Toshiba in de bocht
‘The beauty inside’ is een zesdelige ‘social’ film waarop de kijkers zelf invloed hadden. De consumenten werden zelf storytellers, omdat iedereen de hoofdpersoon kon zijn, om er achter te komen dat de binnenkant en niet te buitenkant telt. Naadloos maar smaakvol en engarerend aansluitend op de propositie van Intel en op de functionaliteit van Toshiba. In 8,5 week werden zo 70 miljoen kijkers bereikt met 1,8 miljoen deelnemers via mobiel. De campagne leverde ondermeer 96.000 Facebook-vrienden op, 8.300 Twitter-volgers en na afloop van de contentcampagne een verhoging van de sales van de betrokken producten van 360%.

Klik hier voor een interview met de makers P.J. Pereira en strategy director Justin Cox.

Bron: platformcontent.nl



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken