MPG. wint pitch Intersport

MPG. wint pitch Intersport
  • Content
  • 28 jan 2016 @ 14:30
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • PitchesContent

Na een uitgebreide bureau-oriëntatie heeft Intersport voor MPG. gekozen als contentmarketingbureau. MPG. ontwikkelt voor Intersport een magazine waarin ‘echte mensen’ producten van Intersport aanprijzen op basis van hun eigen sport- en trainingsverhalen. Storytelling vanuit persoonlijke lifestyle dus. Deze verhalen worden doorvertaald naar onder andere POS-materiaal in de winkels en naar video’s die via social media verspreid zullen worden.

360-graden
Yildiz de Leeuw, marketing & communicatie coördinator Intersport: 'We zochten een bureau dat onze reguliere productfolder kon upgraden naar een volwaardig magazine. MPG. heeft veel kennis van retailcommunicatie en kwam vanuit die expertise met een uitdagend format met spin-offs naar onder andere video en POS-materiaal. Zo bereiken we met dezelfde boodschap, via een 360-gradenbenadering, op verschillende plekken meer mensen.'

Meer dan initële vraag
Mike Cooper, creative director MPG.: ‘Wij zijn ervan overtuigd dat consumenten niet meer te vangen zijn via één medium. Ze willen zelf bepalen waar en wanneer ze contact zoeken met merken. Ons voorstel besloeg daarom dan ook meer dan de initiële vraag. Het is fijn om te zien dat Intersport het vertrouwen heeft om met ons deze eerste stap te maken naar een omnichannel-benadering van hun publiek.‘ 

Het magazine komt zes keer per jaar uit met bijbehorend POS-materiaal en de aanvullende spin-offs. Elke editie krijgt een eigen thema met ‘Get Ready’ als start.

Over MPG.
MPG. is specialist in contentmarketing en inspireert dagelijks miljoenen mensen. Content uit het hart van merken naar het hart van de eindgebruiker met als doel echt een-op-eencontact. MPG. werkt vanuit de overtuiging dat contentdistributie optimaal effect heeft vanuit een omnichannel-benadering. De circa honderd medewerkers van MPG. ondersteunen merken in het complete communicatietraject: van strategie en concept tot creatie, uitvoering en het meetmoment van het eindresultaat. MPG. produceert en onderhoudt tientallen magazines, websites, apps, events en video’s. In de eigen foto- en filmstudio De Today. Studio’s ontwikkelt MPG. jaarlijks meer dan 1.000 foto- en videoproducties. MPG. werkt onder andere voor A-merken zoals Ahold, ABN Amro, KPN, UWV, Shell, Heineken, KNMV, Espria, Rabobank en Staatsbosbeheer. Het hoofdkantoor staat in Amstelveen. In New York opereert MPG. onder de naam MPG.Concepts. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken