Bizarre consumentenverhalen bij de Consumentenbond
- Content
- 27 sep 2023 @ 08:40
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 27 sep 2023 @ 08:40
- Michiel van Zaane
In het kader van de campagne Eerlijk is Eerlijk lanceert de Consumentenbond hun eerste brand publishing serie ‘Eerlijk waar?!’: telefoongesprekken waarbij de meest bizarre verhalen van consumenten centraal staan.
Dit zijn geen verzonnen verhalen, maar situaties die de Consumentenbond met juridische en financiële hulp, het onderzoeken en vergelijken van producten en diensten en collectieve claims daadwerkelijk aanpakt. De redactieformule met bijbehorende serie is ontwikkeld in samenwerking met N=5. De serie markeert een volgende stap in de nieuwe merkpositionering van de stichting. De eerste aflevering van de serie is het verhaal van Amir, die zijn spouwmuren liet isoleren met plastic bolletjes, die al snel overal in de buurt terug waren te vinden...
Martin de Beer, merkstrateeg bij de Consumentenbond: ‘Als onafhankelijke organisatie zorgen wij ervoor dat Nederlandse consumenten de beste keuzes kunnen maken en krijgen waar ze recht op hebben. Onder de nieuwe generatie consumenten wordt dit echter nog te weinig gezien en gevoeld. Onze nieuwe merkcampagne, die eerder dit jaar uitkwam, richt zich dan ook voornamelijk op millennials, waarbij advertising de merkbelofte ‘Eerlijk is Eerlijk’ invoelbaar maakt. Nu voegen we samen met N=5 Brand Publishing toe om deze belofte verder te bewijzen.’
Content
Anne Stokvis, creative partner N=5: ‘De Consumentenbond pakt samen met consumenten oneerlijke bedrijven en praktijken aan. Met een brand publishing aanpak betrekken we de doelgroep hierbij. Zowel op de eigen social, als in de content serie ‘Eerlijk Waar’. Voor deze serie hebben Paul Wagemaker en Arnout Robbe van N=5 samen met het merkteam van de Consumentenbond consumentenleed weten te vertalen naar entertainende stories, waarbij inhoud en creativiteit elkaar versterken. Dit verdiepen we vervolgens op het platform van de Consumentenbond en met eigen formats op social. Zo laat Brand Publishing zien hoe je middels creativiteit een merkbelofte verder kunt bewijzen, in een wereld waar aandacht een schaars goed is.’
De komende maanden worden meer afleveringen gelanceerd. Hierin wordt steeds samengewerkt met een andere animator die het verhaal tot leven brengt. Met behulp van waargebeurde verhalen van consumenten komen de proposities van de Consumentenbond impliciet aan bod. Zo zijn de video’s ontworpen om van begin tot eind de aandacht te vangen van de doelgroep. Op de social kanalen werkt het interne social team van de Consumentenbond met een redactieformule aan de verdere invulling van de belofte.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’ voor meer écht contact
- EasyToys lanceert realityshow The Clitoris Conquest
- [column] Hoe klinkt jouw merk als festival?
- Realityprogramma Het Blok en Praxis bundelen krachten
- Nieuwe campagne A.S.R. maakt duurzaamheid knuffelbaar
- Met een open mindset win je altijd volgens Samsung
Laatste Nieuws
- Met een open mindset win je altijd... 30-04-2024
- Nieuwe campagne A.S.R. maakt... 30-04-2024
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing