BNO Packaging Talent 2017 in het teken van bier

BNO Packaging Talent 2017 in het teken van bier
  • Design
  • 4 mei 2017 @ 09:07
  • 15125 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • PackagingAwards

De verpakking van Brouwers special edition IPA-bier van AH vormt de uitdaging voor studenten en jonge ontwerpers die kans willen maken op de Packaging Talent Award 2017. De winnende ontwerpen worden beloond met een onderscheiding en een geldbedrag. De hoofdprijs is 1500 euro en de prijsuitreiking vindt plaats in oktober tijdens de Dutch Design Week 2017.

Na de opdrachten van Marqt, Hooghoudt, Koopeenkoe/nl, Philips en De Vegetarische Slager van voorafgaande jaren, vraagt Albert Heijn in 2017 aan studenten en jonge ontwerpers om een verpakkingsdesign voor het Brouwers special edition IPA-biertje.

In juni 2016 introduceerde Albert Heijn het merk Brouwers en nu wil AH het Brouwers-assortiment uitbreiden met een nieuw biertje: IPA - India Pale Ale. De opdracht: ontwikkel een nieuw verpakkingsdesign en vertaal deze identiteit naar het etiket, dop, 6-pack, 0,33 cl blikje en de bijbehorende krimpfolie.

Jury en inzenden
Het ingezonden werk wordt beoordeeld door een vakkundige jury van creatieven en marketeers (waaronder Albert Heijn). Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden op packagingtalent@bno.nl. De prijs staat open voor studenten aan ontwerpopleidingen in Nederland en België en ontwerpers die in 2014 of daarna zijn afgestudeerd aan een ontwerpopleiding. Alle informatie, de briefings, de deelnamevoorwaarden voor de prijsvraag in 2017, maar ook de winnaars van de voorgaande jaren, zijn te vinden op bno.nl/packagingtalent.

Over de BNO Packaging Talent Award
De BNO Packaging Talent Award is een initiatief van BNO NEXTpack. Dit platform zet zich binnen de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers in voor de positie en ontwikkeling van packaging design in Nederland. Aangesloten zijn: Anthem, Bowler & Kimchi, Brum Design, Bataafsche Teeken Maatschappij, dBOD, Design Bridge, FLEX/design, Millford, PROUDdesign, Reggs, Snow Donuts, SOGOOD en VBAT.

De prijs wordt ondersteund door Packaging Innovations/Easy Fairs.

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken