Total Design doet brand refresh voor Kooyman DHZ-winkels
- Design
- 31 jan 2024 @ 08:45
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 31 jan 2024 @ 08:45
- Michiel van Zaane
Kooyman DHZ-winkels in het Caribisch gebied heeft een brand refresh gekregen met hulp van Total Design. De winkelketen had behoefte aan een verbreding van haar identity, inclusief heldere guidelines.
Kooyman heeft 8 vestigingen en meer dan 650 medewerkers op het gebied van hardware, bouwmaterialen en home improvement op Curaçao, Aruba, Barbados, Bonaire en St. Maarten. De merkessentie van Kooyman is ‘Samen bouwen aan een betere toekomst.’
De straten van Curaçao staan bekend om hun overvloed aan kleuren. Het kleurrijke centrum van Willemstad heeft dan ook een plaats op de Unesco Werelderfgoedlijst. De nieuwe visuele identiteit sluit aan bij deze levendige geschiedenis. De keten ondergaat een transformatie die hen terugbrengt naar het Caribische karakter: opvallend en kleurrijk. Het vertegenwoordigt de cultuur en daarmee de plekken waar de stores zijn gevestigd, het personeel dat bij Kooyman werkt en de klanten die de stores dagelijks bezoeken.
Eén van de belangrijkste elementen in de visuele identiteit van Kooyman zijn de kleurrijke stijlelementen. Het stijlelement is geïnspireerd door de Madras, een kleurrijk ruitpatroon die gebruikt wordt bij het maken van Antilliaanse traditionele kleding. De introductie van de Madras in het Caribisch gebied is het perfecte voorbeeld van hoe stof de identiteit van een cultuur kan vertegenwoordigen.
De patronen creëren een samenhangende, heldere look en feel voor Kooyman. Elk patroon bestaat uit vier velden, maar kan in verschillende vormen en maten worden weergegeven.
Logo
Het Kooyman logo zorgt voor herkenbaarheid, het is het boegbeeld van de organisatie. Herkenbaarheid gedijt niet bij grote veranderingen. Kooyman heeft een iconisch logo en is bekend bij de doelgroep. De cirkel met de K is al van veraf herkenbaar, daarom is het zo belangrijk om jdeze vorm zo herkenbaar mogelijk te houden. Het ronde element van het logo komt terug in de speelse nieuwe typografie. En het gebruik van onderkast zorgt voor een verbetering van de leesbaarheid. Het voelt daarnaast door de ronde vormen ook minder afstandelijkheid. Het stramien op de achtergrond is tot slot de laatste onzichtbare vormbepaler, die tot in de kleinste details werkt.
Het geselecteerde lettertype heeft een dynamische en charismatische reeks vormen. De ronde elementen van dit schreefloze font zorgt voor de verbinding van het logo. Het lettertype creëert tevens een balans tussen de vierkante patronen uit de stijlelementen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Greenwheels: nieuwe auto’s en nieuwe... 30-04-2024
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing