Mona juicht voor Oranje met leeuwenmasker en speciale toetjes

Mona juicht voor Oranje met  leeuwenmasker en speciale toetjes
  • Food-en-retail
  • 5 jun 2014 @ 11:27
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Below the line

In juni kleurt Mona’s Toetje van de Maand oranje. De Oranje pudding met slagroom en sinaasappelsaus is alleen in de maand juni verkrijgbaar. Op de binnenkant van de deksel vinden toetjesliefhebbers het Mona Leeuwenmasker. Hiermee wil Mona ook de jeugdige Oranje fans iets extra´s bieden. 'We zien weinig WK gadgets die voor het hele gezin geschikt zijn', aldus Emilie Heesters, brand manager van Mona. 'Met het leeuwenmasker geven we iedereen, van jong tot oud, een leuk extraatje om Oranje aan te moedigen.'

Speciaal voor Albert Heijn België is de Duivelspudding met Duivelsmasker ontwikkeld, vernoemd naar het Belgisch elftal, de ‘Rode Duivels’. De maskers zijn ontworpen door reclamebureau Smaac.

Scoren met WK toetjes
FrieslandCampina, het moederbedrijf van Mona, komt tijdens het WK daarnaast met de Campina Oranje vla. 'Vorig jaar rond de troonswisseling waren het Mona Kroningstoetje en de Campina Willem van Oranje vla de populairste oranjeproducten in de supermarkt. Dat is een bijzondere prestatie als je kijkt naar het enorme aanbod. We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat we met deze producten weer gaan scoren!'

Campagne
FrieslandCampina Branded Netherlands ondersteunt de introductie van de oranjeproducten met een uitgebreide campagne. De bestaande ToetjesToeter commercial komt in het teken te staan van de oranjeproducten. Daarnaast worden een Facebook applicatie, abri’s en promotie op de winkelvloer ingezet. Het Mona Leeuwenmasker krijgen consumenten niet alleen bij de Oranje Pudding, maar tijdelijk ook bij de 450 ml. verpakkingen van de bitterkoekjes-, dame blanche-, chipolata- en griesmeelvariant.

Over Mona
Het Nederlandse Mona – één van de merken van FrieslandCampina Branded Netherlands– bestaat sinds 1970 en is het grootste toetjesmerk van Nederland. Jaarlijks gaan er 155 miljoen toetjes over de toonbank. Daarmee zijn Nederlanders de grootste zuiveltoetjeseters ter wereld. Vanaf 1993 brengt Mona iedere maand het Toetje van de Maand uit. Mona heeft zelfs het woord toetje uitgevonden. In de jaren ‘70 heette dat nog nagerecht, toespijs of dessert. Pas toen Mona in 1973 op TV reclame ging maken met ‘Doe eens een Mona Toetje na’, raakte het woord bekend.




 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken