Top ontwikkelt prototype voor groentepaté
- Food-en-retail
- 23 okt 2015 @ 15:10
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodInnovatie
- 23 okt 2015 @ 15:10
- Redactie Food en Retail
In opdracht van ondernemers Ton en Lianne van Hees en Janssen Ei heeft bureau Top een concept ontwikkeld voor de industriële productie van hun groentepaté. Het productieproces voor opschaling en de haalbaarheid zijn in kaart gebracht. De ondernemers nodigen investeerders en producenten uit om samen met hen dit concept in de markt te zetten. Top is food-innovatie dienstverlener met als activiteiten Food Design, Process Development & Innovatie Management. Het bureau werkt voor de MKB levensmiddelenindustrie en technologie toeleveranciers
Ton en Lianne van Hees hebben aan Top een idee voorgelegd voor een beleg voor brood of toast, op basis van groente. Daarop heeft Top verschillende recepturen en procedés getest en een concept voor groentepaté ontwikkeld. Vervolgens heeft Top de haalbaarheid en het industrieel proces voor deze groentepaté bepaald, welke machines nodig zijn en wat de globale kostprijs voor het product wordt. Met deze informatie hebben de ondernemers de afweging kunnen maken voor daadwerkelijke productie. Investeerders en producenten worden nu uitgenodigd om samen dit concept in de markt te gaan zetten.
Peter Janssen van Janssen Ei is als partner bij het project betrokken. Ei vormt een belangrijk onderdeel voor de paté, voor textuur en stevigheid. Daarnaast is het eiwit een waardevolle aanvulling op de voedingswaarde van de groenten. Het project is gestart met subsidie van de Provincie Limburg. Het idee voor groentepaté heeft deelgenomen aan de wedstrijd Superstarter Peelland (2013) waar het bij de beste drie ideeën is geëindigd. The Food Agency heeft voor de groentepaté een verpakking ontworpen en de positionering van het product bepaald.
Dennis Favier, creative director van Top: 'Wij ontwikkelen concepten in opdracht. Met deze haalbaarheidsstudie hebben de producenten een beeld van de te verwachten processen en de kostenindicaties.' Top meldt met een multidisciplinair team van procestechnologen, levensmiddelentechnologen en fooddesigners te werken. 'Hierdoor heeft het bedrijf ervaring met alle aspecten van het produceren van nieuwe levensmiddelen. Zo kan Top ondersteuning bieden bij smaakbepaling en productieprocessen, maar ook goede inschattingen maken van zowel processen als kosten.' De groentepaté-case is hiervan een goed voorbeeld. (PvWK)
Packagingdesign groentepaté
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- investeerder
- Superstarter Peelland
- textuur
- Lianne van Hees
- design
- productie
- concept
- wedstrijd
- Top
- idee
- paté
- onderdeel
- veggy
- innovatie
- Janssen Ei
- producenten
- Peter Janssen
- Ton van Hees
- groente
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn introduceert AH... 26-04-2024
- [marketeer 200] Chiel van Leeuwen -... 26-04-2024
- Jumbo lanceert Deep screen - 3D... 26-04-2024
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing