Vifit lanceert Vifit Sport
- Food-en-retail
- 15 mei 2017 @ 15:38
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekMarketing
- 15 mei 2017 @ 15:38
- Redactie Food en Retail
Vifit lanceert Vifit Sport, een nieuwe lijn proteïnerijke producten voor iedereen die met (sport)voeding actief wil bijdragen aan zijn of haar sportieve prestaties. Vifit Sport helpt alle sporters - van hardlopers en wielrenners tot roeiers - om zichzelf elke training te verbeteren en hun sportieve doelen te bereiken en doorbreekt daarmee het idee dat sportvoeding alleen voor bodybuilders en topatleten relevant is, aldus het zuivelmerk.
Steeds meer mensen vinden regelmatig sporten en gezond eten belangrijk. In Nederland zijn er 3,5 miljoen mensen die elke week ten minste 2 keer sporten. Toch gebruikt meer dan de helft (56%) van de actieve sporters nog geen specifieke sportvoeding, meldt het merk op basis van het 'Euromonitor 2014 Quant onderzoek' van Ipsos uit 2016. Vifit Sport wil laten zien dat je met proteïnerijke sportvoeding kan bijdragen aan het behalen van je trainingsdoel, of dit nu het rennen van 10 km is of het trainen voor een sterker en fitter lichaam.
'20 gram proteïne binnen 30 minuten na het sporten ondersteunt de spieren'
Intensief sporten stelt de spieren flink op de proef, stelt Vifit. Dat rechtvaardigt slokjes Vifit Sport. 'De spieren raken als het ware licht beschadigd en moeten hiervan herstellen. Alleen als je spieren goed hersteld zijn, kun je tijdens de volgende training je grenzen verleggen en vooruitgang boeken. Proteïne is een belangrijke voedingsstof voor de opbouw van spieren en het onderhoud van de spiermassa. Uit onderzoek blijkt dat het voor optimale ondersteuning van de spieren goed is om binnen 30 minuten na een intensieve training 20 gram proteïne te nemen. Proteïne zit van nature in bijvoorbeeld vlees, zuivel en peulvruchten; daarnaast is er specifieke sportvoeding zoals Vifit Sport. Elke portie Vifit Sport bevat 20 gram proteïne en is een makkelijke en lekkere manier om de aanbevolen hoeveelheid proteïne te nemen na het sporten. De producten bevatten alleen natuurlijke smaakstoffen en geen kunstmatige kleurstoffen, zoetstoffen of conserveringsmiddelen. Elke portie is verrijkt met vitamine D, magnesium en kalium en is een natuurlijke bron van calcium, ter ondersteuning van de spierfunctie.'
Vifit Sport is vanaf nu online verkrijgbaar via www.vifitsport.com en www.bol.com en ook bij Kruidvat. De productlijn bestaat uit een reep, een drinkvariant en een shake, elk verkrijgbaar in drie smaken, meldt het merk tenslotte:
> Recovery Drink: Banana Honey, Chocolate Mocha en Guarana. Adviesprijs € 2,49.
> Recovery Bar: Lemon Yoghurt, Peach Yoghurt en Cranberry. Adviesprijs € 2,29.
> Recovery Shake: Vanilla, Mango Passionfruit, Strawberry Goji (10 porties). Adviesprijs € 14,95.
(PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- onderzoek
- producten
- hardlopers
- Vifit Sport
- wielrenners
- nieuwe lijn
- training
- voeding
- sporters
- Vifit
- Euromonitor 2014
- Quant
- sport
- Ipsos
- proteïne
- iedereen
- roeiers
- prestaties
- sportief
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn introduceert AH... 26-04-2024
- [marketeer 200] Chiel van Leeuwen -... 26-04-2024
- Jumbo lanceert Deep screen - 3D... 26-04-2024
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing