Mijn Marketing: Marjanne Mulder van Achmea

Mijn Marketing: Marjanne Mulder van Achmea
  • Food-en-retail
  • 2 jan 2023 @ 08:30
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Marjanne Mulder is Senior Brandmanager bij Achmea. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: 'Van massamedia naar daadwerkelijke beleving is zelfs voor Nike lastig.'

WOLF
Ik hou van merken en ik hou van het communicatievak, vooral als het gaat om het duiden van complexe vraagstukken. Ik ren graag over de Veluwe met mijn jachthond - wolf nog niet ontmoet - en ben happy op een boot, in de bergen, in het theater en op de tennisbaan. Oh ja, en in de keuken niet te vergeten! ‘Mens ga toch koken’, mag iedereen altijd tegen mij zeggen.

BREIN
Voor de echte onwetenden die niet dagelijks met marketing of communicatie bezig zijn, zijn merken gewoon merken zonder verdere gedachten. En als ik dan vertel dat mijn ultieme doel als brandmanager is, een short cut te realiseren in jouw onbewuste brein wordt het vaak een heel leuk gesprek!

KRAKERS
Nieuw bij Achmea is dat wij ons laten zien en horen op maatschappelijke vraagstukken waar wij verschil kunnen maken. In één zin staat Achmea voor duurzaam samen leven en vanuit deze visie hebben we het communicatieconcept Samen Leven ontwikkeld. Hiermee beginnen we het gesprek over actuele maatschappelijke vraagstukken, waar wij vanuit Achmea bij kunnen dragen aan oplossingen. Zo is ook de campagne Gelukkig oud worden volgens Achmea ontstaan en onlangs is onze commercial gelanceerd in samenwerking met TBWA/ en New Growth Strategies.



HELDEN
Heldenverering zit niet in mijn aard, maar ik kan echt bewondering hebben voor autodidacten. In de breedste zin. Mensen worden geboren met een talent en weten dat ogenschijnlijk moeiteloos en puur op gevoel tot bloei te laten komen. Daar zit natuurlijk ook keihard werken en trainen achter, maar toch. Ik was onlangs bij Ellen ten Damme. Ik blijf me dan verwonderen. Wat een talent. En wat fijn dat ze het laat zien.

FRIESLANDCAMPINA
Ik ben natuurlijk über fan van Even Apeldoorn bellen van ons merk Centraal Beheer, maar dat is te makkelijk als je me vraagt naar de leukste commercial of printadvertentie.
De corporate movie van FrieslandCampina die onlangs uit is gekomen kan ik zeer waarderen. Tandje lang voor het reclameblok, maar mooi perspectief in een spannende tijd. Gaf mij veel sympathie naar het merk.



WENKBRAUWEN
Echt ergeren aan commercials gaat wat ver, maar in elk reclameblok heb ik er altijd wel eentje waar mijn wenkbrauwen van omhoog gaan. Waar ik me echt over verbaas is dat BN’ers of sporters zich lenen voor uitingen die zo ver van zichzelf afstaan. Virgil van Dijk in een keukenkastje? Virgil, denk ik dan, dit wil je toch niet?

ENDORFINE
Goede marketing is marketing die raakt, die beklijft en een plekje in mijn brein weet te bemachtigen zo goed dat ik er voor in de rij ga staan, het even aanraak of er een endorfinestoot van krijg bij alleen al het zien van een kleur of vorm.

NIKE
Wat ik nog best lastig vind, is al je touchpoints merk-waardig te laten zijn. Vaak is de stap van massamedia naar de daadwerkelijke beleving lastig te maken. Makkelijk voorbeeld is Nike. Een prachtig merk met uitingen waar ik regelmatig tranen van in mijn ogen krijg. Zo raak, zo voor iedereen. En dan loop ik op Hoog Catharijne de flagshipstore binnen en voel ik het niet…

UITDAGING
Iedereen, echt iedereen, heeft de verantwoordelijkheid de wereld toekomstbestendig te maken. Denk na over jouw bijdrage en doe dit ook echt. We heten niet allemaal Patagonia, maar je kunt veel meer dan je denkt. Vertel je verhaal over wie je bent en wat je bijdraagt. Neem daar de tijd voor en doe dit met vaste partners.

COCA-COLA
Als je in mijn omgeving vraagt ‘Wat is het favoriete merk van Marjanne?’ roept iedereen in koor: ‘Coca-Cola!’ Vroeger zag mijn slaapkamer rood van de merchandise. En die eerste slok! Ja, CC zit hard geprogrammeerd in mijn brein. En dan start het denken weer. Dragen zij bij aan een betere wereld? Ik ben er nog niet uit.

MEDIACONSUMPTIE
Ik consumeer de hele dag werkelijk alles door elkaar. WhatsApp, krant, Insta, LinkedIn, WWW, radio en veel podcasts, en probeer ook weer wat nieuws als zich dat aandient. BeReal is echt heel grappig.

Dit artikel verscheen eerder in MarketingTribune 20, 2022.

Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:
Vita Kovalenko van Cardano

Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL

Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

 

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken