CPNB: Boekenbalkaarten winnen
- Food-en-retail
- 9 jan 2023 @ 16:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 jan 2023 @ 16:34
- Sjaak Hoogkamer
Nederlanders en Vlamingen kunnen meedingen naar de hoofdprijs van de eerste Boekenweekschrijfwedstrijd. In de aanloop naar de Boekenweek organiseert CPNB een schrijfwedstrijd rond het Boekenweekthema ‘Ik ben alles’.
De winnaar van deze schrijfwedstrijd wordt door een professionele jury gekozen en ontvangt een geldbedrag van €1000, twee kaarten voor het Boekenbal en publicatie van het winnende verhaal in Mezza en op Hebban. Daarnaast wordt het verhaal opgenomen in de zaalprogrammering van het Boekenbal.
De 88ste Boekenweek, het traditionele lezersfeest in boekhandels en bibliotheken, vindt plaats van zaterdag 11 t/m zondag 19 maart en wordt geopend met het Boekenbal op 10 maart, dat dit jaar weer traditioneel plaatsvindt in ITA in Amsterdam.
Lezers krijgen tijdens de Boekenweek het Boekenweekgeschenk van Lize Spit bij besteding van € 15 aan Nederlandstalige boeken cadeau van de boekhandel. Het Boekenweekessay van Raoul de Jong ligt voor € 5 in de winkel.
Boekenweek 2023
De schrijfwedstrijd heeft net als de Boekenweek van 2023 het thema ‘Ik ben alles’ en daarmee viert de stichting de pluriformiteit van onze identiteit. ‘Want hoewel de zoektocht naar wie je bent van alle tijden is, voelt die in de huidige tijdgeest dwingender, complexer en spannender dan ooit,’ aldus CPNB.
De (geanonimiseerde) verhalen worden voorgelegd aan een vakjury van drie personen, bestaande uit auteur Chris Polanen, docent Nederlands en recensent Miriam Piters en boekhandelaar en Mezza-boekenpanellid Olaf Tigchelaar.
Juryvoorzitter Chris Polanen: ‘Een kort verhaal moet een dreun zijn, op een goede manier. Het verhaal moet echt aankomen en de lezer verbouwereerd achterlaten. Je hebt maar weinig woorden om dat te bereiken en daarom moet elk woord raak zijn. Verder vind ik het belangrijk dat schrijvers niet over de top gaan. Juist niet. Een goed kort verhaal leest alsof het met het grootste gemak op papier is gezet.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Unox Soep in Zak positioneert zich... 29-04-2024
- Albert Heijn introduceert AH... 26-04-2024
- [marketeer 200] Chiel van Leeuwen -... 26-04-2024
- Jumbo lanceert Deep screen - 3D... 26-04-2024
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing