CPNB: Boekenbalkaarten winnen

CPNB: Boekenbalkaarten winnen
  • Food-en-retail
  • 9 jan 2023 @ 16:34
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Nederlanders en Vlamingen kunnen meedingen naar de hoofdprijs van de eerste Boekenweekschrijfwedstrijd. In de aanloop naar de Boekenweek organiseert CPNB een schrijfwedstrijd rond het Boekenweekthema ‘Ik ben alles’.

De winnaar van deze schrijfwedstrijd wordt door een professionele jury gekozen en ontvangt een geldbedrag van €1000, twee kaarten voor het Boekenbal en publicatie van het winnende verhaal in Mezza en op Hebban. Daarnaast wordt het verhaal opgenomen in de zaalprogrammering van het Boekenbal.

De 88ste Boekenweek, het traditionele lezersfeest in boekhandels en bibliotheken, vindt plaats van zaterdag 11 t/m zondag 19 maart en wordt geopend met het Boekenbal op 10 maart, dat dit jaar weer traditioneel plaatsvindt in ITA in Amsterdam.

Lezers krijgen tijdens de Boekenweek het Boekenweekgeschenk van Lize Spit bij besteding van € 15 aan Nederlandstalige boeken cadeau van de boekhandel. Het Boekenweekessay van Raoul de Jong ligt voor € 5 in de winkel.

Boekenweek 2023

De schrijfwedstrijd heeft net als de Boekenweek van 2023 het thema ‘Ik ben alles’ en daarmee viert de stichting de pluriformiteit van onze identiteit. ‘Want hoewel de zoektocht naar wie je bent van alle tijden is, voelt die in de huidige tijdgeest dwingender, complexer en spannender dan ooit,’ aldus CPNB.  

De (geanonimiseerde) verhalen worden voorgelegd aan een vakjury van drie personen, bestaande uit auteur Chris Polanen, docent Nederlands en recensent Miriam Piters en boekhandelaar en Mezza-boekenpanellid Olaf Tigchelaar.

Juryvoorzitter Chris Polanen: ‘Een kort verhaal moet een dreun zijn, op een goede manier. Het verhaal moet echt aankomen en de lezer verbouwereerd achterlaten. Je hebt maar weinig woorden om dat te bereiken en daarom moet elk woord raak zijn. Verder vind ik het belangrijk dat schrijvers niet over de top gaan. Juist niet. Een goed kort verhaal leest alsof het met het grootste gemak op papier is gezet.’

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken