Aardappelverkiezing zorgt voor smakelijke verbinding in verkiezingstijd

Aardappelverkiezing zorgt voor smakelijke verbinding in verkiezingstijd
  • Food-en-retail
  • 1 nov 2023 @ 11:56
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMaatschappij

Verbinding is hét thema dat veel marketeers momenteel bezighoudt. In de breedste vorm - want ook (samen) eten verbindt: de Nederlandse Aardappel Organisatie organiseert nu 'een verbindende tegenhanger van de Tweede Kamerverkiezingen'.

Tijdens de Aardappelverkiezing gaat Nederland op zoek naar het favoriete aardappelgerecht. 

De voorverkiezingen leverden al drie kanshebbers op: stamppot, ovenschotel en friet. Op 15 november 2023 opent in de Posthoornkerk in Amsterdam het 'proef- en stemlokaal'. Bezoekers kunnen daar drie smakelijke interpretaties van de drie kanshebbende gerechten van chef Samuel Levie proeven en ter plekke hun stem uitbrengen.

Campagne in volle gang
Nederland houdt van aardappelen, maar van welk aardappelgerecht houden we net iets meer? De aardappel leeft, stellen betrokken bureau Food Cabinet en de telers: een oproep op social media voor de voorverkiezingen leverde ruim 700 reacties op waarbij aardappel-liefhebbers hun favoriete aardappelgerecht aandroegen. 'Hieruit kwamen stamppot, aardappelschotel en friet als grootste kanshebbers uit de bus. De campagne voor de drie gerechten is nu gestart; met onder meer een flyeractie en posters worden mensen opgeroepen om te komen stemmen.'

Proef- en stemlokaal in de Posthoornkerk
Op 15 november 2023 van 12:00 tot 15:00 opent de Posthoornkerk als gezegd op de Haarlemmerstraat 124-126 in Amsterdam het lokaal voor de Aardappelverkiezing, inclusief stemhokjes, stembiljetten en gele potloden. Chef Samuel Levie creëerde speciaal voor de Aardappelverkiezing drie ultieme varianten voor de kanshebbende gerechten: friet met dragonmayo en gepekelde eierdooiers, gegratineerde ovenschotel met pompoen en waterkers, en andijviestamppot met koningsboleet en sjalottenjus. Iedereen krijgt de kans om de drie gerechten kostenloos te proeven en in een stemhokje hun stem uit te brengen op het aardappel-stembiljet. Nadat de stemmen geteld zijn wordt rond 16:00 het favoriete aardappelgerecht van Nederland feestelijk online bekendgemaakt. 

Levie, chef van de Aardappelverkiezing: 'Verkiezingstijd staat normaal gesproken in het teken van verdeeldheid, maar de aardappel verbindt! Iedereen houdt van de aardappel en er is voor elke leeftijd, portemonnee, culturele achtergrond en politieke voorkeur wel een aardappelgerecht te vinden.'

Dick Hylkema, directeur van de Nederlandse Aardappel Organisatie: 'We zijn er als sector heel trots op dat de aardappel er écht voor iedereen is, en dat is precies de reden dat we deze verkiezing met een flinke knipoog organiseren. Power to the pieper!'
(PvWK)

Samuel Levie slaat in

N.B. In de de komende printeditie van MarketingTribune staat het thema 'Verbinding' centraal. Reserveer hier je exemplaar en mis geen vaknieuws meer.

 

 

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken