Kareem Kaddouri van Brooks Running: 'Mijn held is mijn vader'

Kareem Kaddouri van Brooks Running: 'Mijn held is mijn vader'
  • Food-en-retail
  • 16 feb 2024 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingRetailInterview

Kareem Kaddouri is Benelux Marketing Manager voor Brooks Running, 28 jaar oud, half Nederlands, kwart Engels, kwart Irakees en gek van hardlopen. ‘Ik hou van het sociale aspect en het kunnen verleggen van mijn grenzen.’ Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.

WHAT’S NEW?
Brooks is een enerverend bedrijf om deel van uit te maken op dit moment. We hebben een paar gezonde, stabiele jaren achter de rug en het is tijd om onze innovatie te versnellen met nieuwe interessante producten, een droom voor marketeers!
We organiseren meer evenementen, leggen contact met lokale hardloopgemeenschappen en betreden opnieuw de sponsorruimte, onlangs nog met de sponsoring van de halve marathon van Barcelona.

2024
Vanuit marketingperspectief hebben we veel gepland. Onze marketingaanpak van de afgelopen jaren was gericht op het creëren van digitale vraag, en we verschuiven nu meer energie naar evenementen en het creëren van fysieke vraag en naamsbekendheid.
In de Benelux gaan we onze wereldwijde samenwerking met Parkrun verder versterken, door het hele jaar door veertien keer op evenementen actief te zijn. Parkrun is een gratis evenement van 5 km dat elke zaterdag in parken over de hele wereld wordt georganiseerd, waaronder 22 parken in Nederland.
We gaan ons ook meer toeleggen op evenementsponsoring door dit jaar samen te werken met Run2Day voor het Rondje Mokum en met Running Direct voor de Brabantse Trail Serie.
We hebben ons ambassadeursteam dit jaar een nieuwe naam gegeven: het Brooks Running Collective. Dit is een groep van zestien ambassadeurs en Brooks-fanaten die ons merk vertegenwoordigen in de Benelux.
Er komen dit jaar veel nieuwe innovatieve producten op de markt voor Brooks en we gaan veel enerverende omnichannel marketingcampagnes voeren om die producten te lanceren!

BUREAUS
Vanuit Benelux We werken samen met verschillende bureaus voor de verschillende marketingkanalen. De belangrijkste zijn NewsLab voor PR & Media, Chase Amsterdam voor logistieke evenementondersteuning en Trippus voor evenementregistratie en datamanagement.
Vanuit EMEA zijn meer bureaus betrokken, waaronder een reclamebureau.
Qua campagnes draaien we geen TVC’s in Nederland, maar wel in retail.

MARKETINGHELD
Mijn held is mijn vader. Hij werkt niet in de marketing, maar als hotelier heeft hij zichzelf opgewerkt van banquetingcoördinator tot CEO, om te laten zien wat je met hard werken en toewijding kunt bereiken. Dit is iets wat me elke dag inspireert.

BOODSCHAPPENKAR
Ik ben dol op koken en koffie en ben altijd op zoek naar hulpmiddelen om mijn vaardigheden in de keuken en achter de koffiemachine te verbeteren. Ik vind vooral Sage Breville een geweldig merk. Dit alles achter de topproducten van Brooks Running natuurlijk.

GOED
Stukje van mij van KPN gaat over het doorsturen van foto's van iemand anders zonder hun toestemming en het negatieve effect dat dat kan hebben en zelfs tot zelfmoord kan leiden. Het is een krachtige campagnevideo die de emoties heel goed weet te vangen.

SLECHT
Ik hou echt niet van de McDonalds-advertenties en -commercials omdat ze inspelen op emoties maar een super ongezond product aanbieden.

LOVEBRAND
Mijn favoriete merk op dit moment is Uniqlo. Ik hou van de eenvoud en kwaliteit van het product en het feit dat ze veel verschillende stijlen hebben.

MEDIACONSUMPTIE
Ik lees graag, luister naar podcasts en kijk graag series. Mijn favoriete mediamerk is The Football Ramble, een podcast van een groep Engelse jongens die op een grappige manier de gebeurtenissen in het wereldvoetbal analyseren.

ONTSPANNING
Hardlopen is een van de belangrijkste manieren waarop ik ontspan en stoom afblaas. Ik geniet er ook van om buiten te wandelen met mijn vriendin en tijd door te brengen met mijn gezin. Deze dingen geven me de tijd om te ontspannen en mijn batterijen weer op te laden.

GUILTY PLEASURE
Het kijken van sport in het weekend. Ik hou ervan als er veel verschillende sportevenementen tegelijk zijn en probeer ze zo goed mogelijk te volgen. Voeg daar een koud biertje aan toe en ik ben in de zevende hemel.

OVER 10 JAAR…
Lastige vraag, maar wel een die me dwingt om meer in de toekomst te denken, en dat vind ik leuk. Ik werk nog geen jaar voor Brooks Running, dus ik wil me hier graag vestigen en het merk helpen groeien in de Benelux. We hebben veel vooruitgang te boeken en ik zie dat als een reis over meerdere jaren, wat me enthousiast maakt.
Op de langere termijn is het een droom van me om een eigen café/restaurant te hebben waar ik tijd in de keuken kan doorbrengen en met de gasten kan omgaan. Misschien een hardloopcafé? Wie weet…

Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:

Milan Slikker van Nestlé
Thijs Gussenhoven van Amstel
Robin Wollenberg van Veolia
Suzanne van Malsen van Nationale Vacaturebank en Intermediair
Kelly Marijnissen van Easyfairs Nederland
Caroline Receveur van Maritim Amsterdam
Thijs Terwiel van Zuru
Evelien van de Glind van Greendish
Han Strijbos van ISS
Martijn de Weerdt van Schoonenberg

Joeri Everaers van The Selection Lab
Sebastiaan Bergen Henegouwen van Modern Media Hub
Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
Renee van Rens van Bolsius
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes
Denise Bruens van Zwijsen
Suzanne Vredevoort van Livera
Nicole Bekkers van FC88
Michiel Scheepens van Altares D&B
Karin Lodewijks van Knauf
Annika Visser van Buro Marktzicht
Deborah Schüssel van Nima
Michiel Gieben van Daiwa House Modular Europe
Michiel Sallaets van Google
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Roosmarijn Rutten van Livekindly Collective
Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed​
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL

Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

 

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken