Renée Steenbergen hoofdredacteur van The Fundraiser
- Media
- 7 dec 2017 @ 09:40
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TijdschriftenJournalistiekPersonaliaFondsenwerving
- 7 dec 2017 @ 09:40
- Redactie Media
Renée Steenbergen wordt hoofdredacteur van het door Lenthe en NLFL gelanceerde vakmedium The Fundraiser. Als wetenschapper, journalist en mecenaatsexpert zal zij verantwoordelijk zijn voor het binnenkort te verschijnen kwartaalmagazine en de jaargids.
Ook zal Steenbergen als lid van het hoofdredactionele team betrokken worden bij het strategisch overleg over andere media over filantropie, waaronder De Dikke Blauwe. ‘Hiermee bereiken we de kwaliteitsimpuls voor The Fundraiser die we ook hanteren als de kwaliteitsstandaard voor het sector- en opiniemedium De Dikke Blauwe’, zegt Lenthe-uitgever Don Akkermans.
Renée Steenbergen is kunsthistoricus en als wetenschappelijk onderzoeker parttime verbonden aan de Universiteit Utrecht. Daar organiseerde zij begin 2017 de Dag van het Mecenaat. In 2002 promoveerde zij op een spraakmakend proefschrift over kunstverzamelaars in Nederland en hun rol als schenkers aan musea. Daarna publiceerde zij het succesvolle boek ‘De nieuwe Mecenas’ (2008) over de terugkeer van het particuliere geven in de cultuursector. Daarnaast is Steenbergen ook journalist. Zij startte haar journalistieke loopbaan in 1987 bij NRC Handelsblad, waaraan zij nog altijd is verbonden als medewerker.
Onderzoeksjournalistiek
Steenbergen over haar plannen als hoofdredacteur van The Fundraiser: ‘Mijn focus ligt op onderzoeksjournalistiek en de geefkant van het fondsenwerven. Ik zal dan ook zeer regelmatig aandacht besteden aan motivatie van donateurs, geefgedrag en relatiebeheer. Het zijn actuele onderwerpen in een dynamische sector waarvan veel wordt verwacht nu de overheid sterk heeft bezuinigd op onder andere de zorg, de ontwikkelingshulp en de cultuur.’
Lenthe-directeur Henk Jacobs: ‘The Fundraiser zoekt een positie in analyse, duiding en onderzoeksjournalistiek in het brede veld van fondsenwerving en marketing. Vanuit dat perspectief is Renée onze eerste keuze. Het mag dan ook duidelijk zijn dat wij de toetreding van Renée beschouwen als een vliegende start van deze ambitieuze nieuwe titel.’
Vakblad Fondsenwerving failliet
Steenbergen werd in mei nog aangesteld als hoofdredacteur van Vakblad Fondsenwerving, waarvoor zij een nieuwe redactionele formule ontwikkelde, maar staakte haar werkzaamheden toen haar werkgever de financiële verplichtingen niet nakwam en vervolgens failliet werd verklaard. Steenbergen: 'Mijn beslissing om bij Lenthe aan boord te komen, komt voort uit mijn drive om onderzoek en journalistiek op hoog niveau met elkaar te verbinden en daar nevenactiviteiten aan te koppelen. Die mogelijkheden worden bij Lenthe optimaal geboden en die gaan we dit voorjaar gezamenlijk verder ontwikkelen.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Fondsenwerving
- Lenthe
- platform
- Renée Steenbergen
- hoofdredacteur
- filantropie
- The Fundraiser
- tijdschrift
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing