Radio Joe gaat landelijk met hits uit jaren '70, '80 en '90

Radio Joe gaat landelijk met hits uit jaren '70, '80 en '90
  • Media
  • 1 sep 2023 @ 09:13
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Vandaag, 1 september 2023, lanceert DPG Media de nieuwe radiozender Joe met hits uit de jaren 70, 80 en 90. Tijdens de opstartfase presenteren verschillende Qmusic-DJ’s tijdelijk op de zender, waarbij de focus op muziek ligt. Joe is landelijk te ontvangen via FM, DAB+ en online.

De pay-off van de nieuwe radiozender is: ‘Good times, great music’. Zendermanager Iwan Reuvekamp: ‘We zijn heel trots dat we in zo’n korte tijd een zender uit de grond hebben kunnen stampen. Het radiomerk Joe is er voor iedereen, met een lichte focus op de veertiger en verder, die alle hits die we draaien ongetwijfeld zal herkennen. We laten vanaf de start een volwassen en vertrouwd geluid horen, maar staan met beide benen in het hier en nu. Met een duidelijke focus op muziek en aansprekende jingles, hoor je altijd binnen een paar tellen dat je naar Joe luistert.’

DJ’s van Qmusic
Reuvekamp vervolgt: ‘Met een groot en kwalitatief zusterstation als Qmusic kunnen we putten uit veel getalenteerde DJ’s die tijdens de opstartfase te horen zijn. Ik ben dankbaar voor hun enthousiasme om dit met z’n allen te doen. Intussen werken we aan een definitieve programmering, die menigeen zal verrassen. Ik ben ervan overtuigd dat Joe een mooie plek zal innemen in het Nederlandse radiolandschap.

Drukkerij
De studio en werkplekken van Joe zijn opgebouwd in de drukkerij van DPG Media in Amsterdam, waar onder andere Het Parool en het AD worden gedrukt. De Qmusic-DJ’s die komende tijd op vaste tijdstippen te horen zijn, zijn Kimberley Dekker, Daniël Smulders, Lars Boele en Edwin Noorlander. De rest van de programmering wordt wisselend ingevuld door andere Qmusic-DJ’s, onder wie Domien Verschuuren, Marieke Elsinga en Mattie Valk.

OVER JOE
De afgelopen tijd was Joe 70s & 80s al te horen in de Randstad en op DAB+. Met de start op de nieuwe landelijke frequentie gaat Joe verder zonder toevoeging ‘70s & 80s’ en wordt tijdloze muziek uit de jaren ‘90 toegevoegd aan het repertoire. Vaste elementen in de programmering zijn de dagelijkse ‘Joe Singalong’ van 9.30 tot 10.00 uur. Van 12.00 tot 13.00 uur is er de ‘Eighties Lunch’ met alleen maar hits uit de jaren ‘80. Jeroen Latijnhouwers en Willemijn Delwel worden de vaste nieuwslezers. Het radiomerk Joe is niet nieuw: net als Qmusic is het merk in België ontwikkeld en wist het zich in de dertien jaar sinds de oprichting te ontwikkelen tot één van de best beluisterde radiozenders bij de zuiderburen.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken