[column] Top 5-TikTok-trends: proostende glazen, glazen thee en tegenvallende etentjes
- Media
- 8 dec 2023 @ 08:03
- Link
-
Justine en Thamar
Content worth sharing
C2B - Geen tag
- 8 dec 2023 @ 08:03
- Justine en Thamar
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
1. VIRAL: Thee uit een glas(sss)
Influencertweeling Elise en Vita Boers is al jaren bekend en is na YouTube en Instagram ook op TikTok flink naam aan het maken. Dat doen ze met hun eigen account, maar ook met een gezamenlijk account rondom hun Zus & Zo-podcast, waarvan nu een fragment giga viral gaat. In het fragment bespreken de zussen het gevaar van hete thee drinken uit een glas in plaats van een mok. Hun typische manier van praten (met hun ANG-S-T-igmakende articulatie) en het knullige onderwerp dat ze helemaal binnenstebuiten keren, maakt dat andere TikTokkers - van bekend tot onbekend - het gesprek massaal naspelen. De scène kent al bijna 7K varianten en is marketingwise ook een goede om op in te haken.
2. TREND: The 2023 season comes to an end
Nu het eind van het jaar met rasse schreden nadert, delen steeds meer socialgebruikers een terugblik op hún 2023. Ook op TikTok verschijnen de eerste recaps, waarvan er velen op één bepaalde manier geedit zijn. Onder begeleiding van een specifieke sound - die begint met de woorden “And with that, the 2023 season comes to an end, goodnight”, gevolgd door Coldplay’s Viva La Vida - worden beelden van het afgelopen jaar gedeeld. Onder het gedeelte met de voiceover plaats je recent bewegend beeld, gevolgd door snel wisselende foto’s en videobeelden (zo doe je dat precies). De trend is laagdrempelig én bovendien geschikt voor iedere branche. Kom maar door met die emo-eindejaarsvideo’s!
@mclaren Some great memories this season 📸 #mclarenf1 #formula1 #f1 #2023seasoncomestoanend ♬ 오리지널 사운드 - minlee 민리
3. CAMPAGNE: Duracell
Er wordt ieder jaar reikhalzend naar uitgekeken: mooie, emotionele, vrolijke, hartverwarmende en gevatte kerstcommercials. Dit jaar doet ook batterijenmerk Duracell een duit in het zakje met een reclame waarin het bekende duracelkonijn de redder van het kerstfeest blijkt. Maar bij alleen een commercial blijft het niet, de campagne is groter en bevat zelfs een ludieke marketingstunt: een première op ‘het witte doek’ van ‘The Bunny Saves Christmas’, waarbij de hoofdrolspeler uiteraard niet ontbrak en zijn fans een plezier deed met een meet & greet. Een slimme zet van Duracell om het belang van hun product (dat velen ongetwijfeld goed kunnen gebruiken in al het nieuwe speelgoed dat Klaas en Claus cadeau hebben gedaan en doen) nog even extra en nét even anders onder de aandacht te brengen.
@duracellofficial In mijn première tijdperk..DuracellBunny..
♬ Promoted Music - duracellofficial
4. TREND: Ongemakkelijk vragenvuur
Voor de meesten staat december bol van de etentjes, borrels en andere onderonsjes met vrienden en familie, en dat kan naast gezellig soms ook ongemakkelijk zijn. Er komen immers dikwijls onderwerpen op tafel waar je het stiekem helemaal niet over wil hebben, zoals het halen van je diploma, je zoektocht naar een nieuwe baan, gezinsuitbreiding, het doen van een aanzoek of vervelende kwaaltjes waar je eens iets aan zou moeten doen. Exact dit scenario beelden veel TikTokkers momenteel uit in hun video’s, waarbij ze aan het diner zitten, maar geïrriteerd opstaan en vertrekken zodra er zo’n ongemakkelijk vraag gesteld wordt. Ook influencer Kae Sutherland haakte in op de trend, waarvoor niet alleen de bij deze trend horende sound ‘Destiny’ (een mix van Jason Derulo’s Watcha Say) gebruikt werd, maar ook haar hele familie. Een makkelijke trend waarbij ook typische decembersituaties op de werkvloer uitgebeeld kunnen worden.
@kaesutherland Pakjes avond bij de schoonfam😛🫶🏽 #pakjesavond #schoonfamilie #etentje ♬ original sound - destiny
5. TREND: Cheers-trend
De laatste trend deze week is wederom gericht op de feestmaand, althans, hij komt wel bijzonder goed van pas in december. We hebben het over de zogenoemde ‘cheers-trend’ waarbij TikTokkers er fanatiek op los proosten. Da’s niet helemaal nieuw, maar er is wel een nieuwe draai aan de trend gegeven met een andere manier van filmen, die enigszins doet denken aan het Droste-effect. Hierbij wordt op de Original Sound van Jvliozzz geproost door iemand in beeld en degene die filmt. Op het moment dat de glazen elkaar raken, verandert het beeld in een foto op een telefoon die weer in de hand blijkt te zitten van degene in beeld, die opnieuw klaar is om te proosten (al dan niet in een nieuwe outfit). Het klinkt ingewikkeld, maar het zien van dit voorbeeld heldert de boel hoogstwaarschijnlijk wel wat op. Hij kost wellicht wel iets meer moeite dan de andere trends in het rijtje van deze week, maar als-ie lukt, heb je wél iets om op te proosten.
@lara_bsmnn Outfit rotation 🤍🤍 #ootweek #fashionblogger #style #fyp #fyy Inspo: @Katie ♬ son original - Jvliozzz
-
Justine en Thamar
- Werken bij: C2B
- Wij maken: Content worth sharing
- Website:http://www.c2b.nu/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ziggo Sport verwerft triple CL... 30-04-2024
- Ster realiseert 201 miljoen euro in... 30-04-2024
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing