Lancering geefbutton voor cadeautjes

Lancering geefbutton voor cadeautjes
  • Online
  • 2 okt 2013 @ 15:55
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

Give.it lanceert 3 oktober de digitale Give.it button die social gifting wereldwijd naar webwinkels gaat verspreiden. Het B2B e-commerce bedrijf introduceert daarmee een transactiemodel voor het geven van cadeaus via het internet. Met een button kunnen webwinkels al hun producten als cadeau aanbieden, op een voor de consument eenvoudige manier.

De button is gratis te installeren. Webwinkeleigenaren hoeven alleen maar de buttoncode te integreren in hun website. Ze kunnen daarna meteen beginnen met het aanbieden van hun producten in cadeauvorm. Klanten kunnen vervolgens met een paar muisklikken de cadeaus aanschaffen. Wanneer een online shopper een leuk cadeau vindt om te geven, betaalt de gever het cadeau via PayPal of Ideal en selecteert hij of zij de ontvanger via social media. De ontvanger krijgt een notificatie via email, Facebook, Twitter of LinkedIn (Google+ integratie zit in de pijplijn). Give.it handelt dan de details af met de ontvanger. Dat scheelt de cadeaugever en de webshopeigenaar veel moeite. Maar juist het virale element van social media maakt de Give.it button zo interessant voor de online winkelier. Deze krijgt naast een verhoogde omzet uit cadeauverkoop namelijk ook een hoge mate van zichtbaarheid van de webwinkel op social media.

‘Een belangrijk deel van de omzet in retail komt van cadeaus. Toch zijn er maar weinig webwinkels die hun producten ook als cadeaus aanbieden,’ zegt Give.it’s oprichter en CEO Erwin van Kralingen. Dat komt volgens hem omdat het online geefproces vaak teveel afhaakmomenten kent. Het besluit een cadeau te geven is meestal heel spontaan, maar vervolgens moet de cadeaugever nadenken over zaken als het adres van de ontvanger, of de kleding- of schoenmaat.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken