[recensie] Hoe Google werkt
- Online
- 29 dec 2014 @ 09:45
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Zoekmachine
- 29 dec 2014 @ 09:45
- Redactie Online
In dit soepel vertaalde boek beschrijven de auteurs - respectievelijk executive chairman en voormalig SVP of Products van Google - hoe Google als bedrijf werkt, en hoe je een effectief bedrijf opzet. Rond het jaar 2000 hadden oprichters Larry Page en Sergey Brin (met hun bedrijfscultuur) een groep slimme creatieven aangetrokken, die ze de vrije hand lieten. Ze voelden intuïtief aan dat dit de beste manier was, maar wisten niet hoe je een bedrijf opzet en voelden de hete adem van Microsoft in de nek. Daarom trokken ze Schmidt en Rosenberg aan, die hun sporen onder meer hadden verdiend bij respectievelijk Novell en Excite@Home.
Schmidt en Rosenberg moesten in plaats van een traditioneel ondernemingsplan een inspiratiebron voor de slimme creatieven schrijven. Ze ontdekten dat alles wat ze tot nu toe hadden geleerd verkeerd was en dat ze nieuwe regels moesten opstellen om het bedrijf aan te sturen en een werkomgeving te creëren waar mensen het beste uit zichzelf haalden om het bedrijf te laten groeien. Een constante stroom vernieuwende producten was de enige manier om Microsoft af te schudden. Bij Google bleek de beste aanpak hiervoor om de slimme creatieven hun eigen ideeën te laten uitwerken, aangezien zij zich kunnen verplaatsen in de gebruiker.
De inzichten die Schmidt en Rosenberg hebben opgedaan, beschrijven ze in dit boek. Het is opgedeeld in hoofdstukken die de ontwikkeling van een bedrijf weerspiegelen en een handvat vormen voor hoe een effectief bedrijf in elkaar zit.
Deze recensie stond in MarketingTribune 22, 16 december 2014.
tekst Josee Koning
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Hoe Google werkt
- Josee Koning
- Larry Page
- zoekmachine
- Eric Schmidt
- Sergey Brin
- boekrecensie
- Microsoft
- Jonathan Rosenberg
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing