Alcatel speelt in op millenials met In Your Face-campagne

Alcatel speelt in op millenials met In Your Face-campagne
  • Online
  • 14 dec 2015 @ 13:30
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

In een volledig digitale campagne voor zijn nieuwe smartphone Go Play richt Alcatel Onetouch zich helemaal op millennials. De belangrijkste boodschap: ‘Whatever life throws at you, your Go Play can take it.’

In een videoserie met drie karakters laat het mobiele merk zien dat de GO PLAY bestand is tegen stof, schokken en water. Deze boodschap wordt duidelijk gemaakt door de drie pechvogels van hoofdpersonen te bekogelen met allerlei voorwerpen en vloeistoffen.

De ‘In Your Face’-campagne, bestaande uit korte video’s, foto’s en gerelateerde berichten, is te volgen op YouTube, Facebook, Twitter en Instagram. Het debuut van de Go Play-video’s markeert tevens de lancering van Alcatel Onetouch’s officiële Instagram-pagina.
‘Voor de lancering van de Go Play wilden we op een grappige manier laten zien hoe betrouwbaar en bestendig het toestel is’, zegt Dan Dery, Chief Marketing Officer van Alacatel Onetouc. “Daarom kopieerden we een duurzaamheidstest waarbij we de producten vervingen door drie echte mensen. Zij representeren elk een deel van onze doelgroep. We stellen ieder van hen bloot aan verschillende testen gerelateerd aan hun persoonlijkheid. Dit verbinden we aan Go Play’s belangrijkste pluspunten – zijn bestendigheid tegen schokken, stof en water.

In de filmpjes wordt elk van de hoofdpersonen bestookt met onder meer poeder, water en een gigantische bokshandschoen. Dit om duidelijk te maken dat het toestel hiertegen bestand is. In de berichten worden gebruikers aangemoedigd: ‘laat hem plonsen, vallen of begraaf hem in het zand. #GoPlay is honderd procent fun-proof. Ga tot het uiterste!’ Met andere woorden, het concept achter de In Your Face-campagne is om vooral zoveel mogelijk lol te hebben, zonder je druk te maken over de consequenties omdat het toestel volgens Alcatel Onetouch alles aankan.

 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken