Bannerwise is ING Starter van het Jaar 2015

Bannerwise is ING Starter van het Jaar 2015
  • Online
  • 3 feb 2016 @ 11:22
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

De online mkb-tool Bannerwise is door het publiek gekozen tot ING Starter van het Jaar 2015. De Amsterdamse ondernemers ondervonden vooral veel concurrentie van ShirtsofHolland en Tabster. Het publiek kon op internet een week lang stemmen op hun favoriete starter.

Bannerwise is een online tool waarmee ondernemers en marketeers zelf banners kunnen maken. De software van Bannerwise past de banners aan voor verschillende formaten, mobiele apparaten en advertentieplatformen, waardoor adverteerders met minder investering meer bereik en meer omzet kunnen halen.

De ondernemers Miguel Zamora Lopez, Fabio Coduri en Joost Kortlever zijn de ondernemers achter de tool. Zamora Lopez is de geestelijk vader die bij internetbureaus banners maakte voor klanten. Dit waren doorgaans vrij eenvoudige banners en voor elke minimale aanpassing werd relatief veel geld gevraagd. ‘Dat kan anders’ dacht hij en begon met ontwikkelen van de software die gebruiksvriendelijker is, en betere banners moet afleveren.

Het bedrijf richt zich op ondernemers en marketeers in het mkb. Kortlever: ‘We stroomlijnen een omslachtig proces. Het internetbureau dat moet afstemmen met het reclamebureau en het mediabureau en vervolgens weer met de opdrachtgever. Allemaal niet meer nodig. De mkb-er kan het gewoon zelf en snel. Zonder kennis van programmeren.’

Een tip voor andere starters heeft Kortlever wel. ‘Ten eerste: Luister goed naar adviezen, maar blijf je eigen koers varen. Laat je niet afleiden van je doel.’ En een tweede ervaring is: ‘Niemand is onbereikbaar. Als je zakelijke partners zoekt, richt je dan op “het topmanagement van bedrijven. Die denken ondernemend en zijn te porren voor nieuwe ideeën.’

ING organiseerde voor de derde keer de ING Starter van het Jaar verkiezing. De winnaars van de voorgaande edities zijn Huren.nl in 2013 en Athom in 2014.

Lees hier een interview met Bannerwise uit mei 2015 voor onze rubriek online start-up.

 

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken