Lebara kondigt herpositionering aan

Lebara kondigt herpositionering aan
  • Online
  • 16 jul 2019 @ 09:29
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesSmartphoneMobile

Sim Only-provider Lebara kondigt een herpositionering en bijbehorende merkidentiteit aan. Het nieuwe Lebara mikt op de millennial die 'vrij wil zijn en zich door niets of niemand laat tegenhouden'.

De nieuwe positionering en merkidentiteit van Lebara zijn tot stand gekomen in samenwerking met reclamebureau Natwerk, dat ook een tv-campagne voor het merk ontwikkelde. Lebara wil zich als provider positioneren tussen de prijsvechters en A-merken. De slogan 'Wat houdt je tegen? Precies, niks!' moet dat idee kracht bijzetten. De voice-over in de tv-campagne (zie onder) staat op naam van Peter Kops, beter bekend als rapper Extince.  

Rob van Velzen, managing director Netherlands bij Lebara, laat weten: 'We beginnen aan een nieuw hoofdstuk in onze geschiedenis. Onze merkwaarden resoneren goed onder millennials en mensen met een millennial mindset, die zonder beperkingen voor een eerlijke prijs mobiel willen bellen en internetten. Het laatste jaar is het aantal Sim Only-klanten van Lebara sterk gegroeid. Na de pre-paid markt opgeschud te hebben, willen wij nu hetzelfde doen met deze markt.'

Reinier Steures, managing strategy partner bij Natwerk, voegt daaraan toe: 'Lebara had in onze ogen al langere tijd een cultstatus, maar wat bleek: we waren fan van een merk dat zó niche is, dat niet veel anderen zagen wat wij zien. Daar lag dus een mooie kans om het merk opnieuw op de kaart te zetten, zonder het DNA helemaal overboord te kieperen. Daarom hebben we een strategie opgetuigd rondom dat vertrekpunt en hebben we Lebara inclusiever gemaakt.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken