Sponsoring FC Utrecht brengt Yeau! snel succes

Sponsoring FC Utrecht brengt Yeau! snel succes
  • Sponsoring
  • 21 feb 2014 @ 10:53
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringActivatieVoetbal

Yeau! Tastemaker is op 19 januari aan het publiek geïntroduceerd tijdens de wedstrijd FC Utrecht - Feyenoord. Shirtreclame, 3 meter hoge Yeau!-borden bij de cornervlaggen en sponsoring van het scorebord zorgden direct voor zoveel naamsbekendheid dat Albert Heijn over een maand de nieuwe watersmaakmaker in de schappen voert.

Het gebeurt niet vaak, dat voor een merklancering wordt gekozen voor sportsponsoring, zegt Wim van Roekel, met Koert Liekema eigenaar van The Better For You Company, het bedrijf achter Yeau! 'We wilden Yeau! koppelen aan sport omdat sport en een gezonde levenstijl goed samengaan. Bovendien is sportsponsoringeen nog relatief goedkope manier om snel exposure te genereren.'

Yeau! verbond zich voor anderhalf jaar aan de Utrechtse voetbalclub. Het restant van dit seizoen is de watersmaakmaker te zien op de LED-boarding en staan er 3 meter hoge flessen in de hoeken van het veld. De wedstrijdbal wordt voor de wedstrijd door een mascotte van een grote fles gehaald.

'We sponsoren het scorebord. Dat is een moment dat gevierd wordt en daar wil je mee geassocieerd worden. Ook worden in het lopende seizoen de trappen aan de buitenkant van het stadion aangekleed als enorme flessen en heeft het rugnummer op het shirt hetzelfde karakter gekregen als de bliksem op onze flessen.'

Handen ineen
FC Utrecht was bereid om mee te denken in de reclameuiting, zegt Van Roekel wat eufemistisch. 'Het is fantastisch als verschillende partijen samen de handen ineen kunnen slaan we elkaars doelen kunnen bereiken. FC Utrecht heeft zelfs meegedacht in een constructie die het voor een startend bedrijf als het onze mogelijk maakt nu al exposure te genereren.' Met andere woorden, Yeau! hoeft nog niet direct financieel volledig over de brug te komen.

Van Roekel stelt dat de keuze voor het voetbal zich nu al uitbetaald. 'Vanaf 24 maart liggen we landelijk in de winkels van Albert Heijn. Het heeft ons daarbij geholpen dat we een sponsorcontract hadden met een betaaldvoetbalvereniging. Ook bij andere partijen waarmee we nu spreken helpt dat. Dat is verreweg de meest cruciale stap in pril commercieel succes. Bemoedigend.'

Yeau! Tastemaker is een watersmaakmaker zonder suiker. Van Roekel en Liekema hebben als doelstelling dit jaar 2,5 miljoen flesjes in Nederland te verkopen.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken