Ronaldo sterker merk dan Messi

Ronaldo sterker merk dan Messi
  • Sponsoring
  • 1 dec 2014 @ 16:05
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • EndorsementVoetbal

Cristiano Ronaldo is een beter te vermarkten merk dan Lionel Messi. Dat blijkt uit onderzoek dat Repucom heeft gedaan. Repucom meet op basis van acht factoren, ondermeer bekendheid en aantrekkingskracht, de publieke opinie over 7000 personalities van over de hele wereld: Global DBI Score.

Uit dit onderzoek blijkt dat 92 procent van de mensen Ronaldo kent, terwijl 87 procent van de ondervraagden Messi kent. Wel wordt Messi door de mensen die hem kennen wat hoger gewaardeerd. 77 procent van de ondervraagden vindt hem leuk (tegen 68 procent voor Ronaldo), 84 procent wil als Messi zijn (tegen 80 procent voor Ronaldo) en 76 procent vertrouwt Messi (tegen 68 procent voor Ronaldo).

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken