Ziggo breidt sponsorship Ajax uit met eSports

Ziggo breidt sponsorship Ajax uit met eSports
  • Sponsoring
  • 11 apr 2017 @ 09:34
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsorshipOnline gamingVoetbal

Ajax heeft samen met Ziggo overeenstemming bereikt over een uitbreiding van het huidige hoofdsponsorschap. Ziggo richt zich met ingang van 1 april 2017 niet alleen op Ajax 1, maar omarmt ook per direct het nieuwe eSports-domein binnen de club.

Ajax en Ziggo hebben een partnership gesloten voor 1,5 jaar met een optie voor nog een jaar. Ze gaan zich onder andere bezig houden met het ontwikkelen van nieuwe concepten, livestreams en fan-activiteiten op het gebied van eSports.

Het domein eSports is enorm in ontwikkeling en wordt steeds populairder. Commercieel directeur Menno Geelen over de samenwerking: 'Wederom een mooie mijlpaal in de ontwikkeling van het eSports-domein binnen de club. Ziggo heeft net als wij de ambitie om voorop te willen lopen. Gezamenlijk zijn we altijd op zoek naar wegen om onze fans dichterbij en in contact met Ajax te brengen. Het bereiken van de jongere doelgroep is daarbij voor ons beide erg belangrijk.'

Stevig fundament voor eSports

'In september heeft Ajax als eerste Nederlandse club een eSporter gecontracteerd: Koen Weijland. 'Als we bij Ajax ergens in geloven, dan gaan we er ook voor', zegt Geelen. 'We hebben een eSports-afdeling opgezet, een gamestudio ontwikkeld en het eSports-team uitgebreid met Dani Hagebeuk. Met dit team reizen we Europa door voor internationale toernooien tegen andere topclubs. Hierdoor staat er een stevig fundament en een interessant platform voor commerciële partijen. We merken dat er veel interesse is vanuit de markt en zijn dan ook erg blij dat Ziggo hier als eerste partner groots instapt.'

Marcel de Groot, Directeur Consumentenmarkt van Ziggo is trots op de geïntensiveerde samenwerking: 'Het hoofdsponsorschap van Ajax eSports biedt nieuwe mogelijkheden om een jonge doelgroep op een verrassende en onderscheidende manier te bereiken. Ajax eSports biedt veel nieuwe marketing- en commerciële mogelijkheden. De online streams worden beter bekeken dan veel Eredivisie-wedstrijden. Daarnaast is connected gaming een van onze pijlers. Ziggo staat voor topentertainment, eSports past daarbij. We hebben al eerder succesvolle eBattles gedaan bij Ajax - PSV en rondom de Formule 1 en kunnen niet wachten om dit door te blijven trekken.'

eBattle tussen Ajax en Schalke 04

De aftrap van het nieuwe hoofdsponsorschap vindt aankomende woensdag plaats met een Ziggo eBattle tussen Ajax en Schalke 04. De eSports teams van de kwartfinalisten in de Europa League nemen het daarin live tegen elkaar op in de Ziggo eRoom. Daarnaast staat Dani ongeslagen bovenaan in de e-Divisie en is het verschil met Heracles Almelo negen punten. Daarmee strijdt Ajax dus volop mee om geschiedenis te schrijven en als eerste club winnaar te worden van een nationale FIFA-competitie tussen voetbalclubs.

Ritchy Drost (CFO Ziggo) en Menno Geelen (commercieel directeur Ajax) hebben maandag hun handtekening gezet onder de overeenkomst.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken