Decathlon onthult nieuwe purpose en merkplatform

Decathlon onthult nieuwe purpose en merkplatform
  • Food-en-retail
  • 12 mrt 2024 @ 12:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Sportmerk Decathlon heeft haar nieuwe purpose onthuld: "Move People Through the Wonders of Sport”. Als onderdeel van deze evolutie onthult Decathlon haar nieuwe merkplatform, met een nieuwe identiteit en het nieuwe ‘orbit’ logo.

Decathlon lanceert een nieuwe wereldwijde strategie, die naar eigen zeggen een verbeterde klantervaring, een sterke toewijding aan duurzaamheid en een algehele modernisering van het bedrijf omvat. Kern van de klantervaring is een vandaag geïntroduceerd geëvolueerd merk met een nieuw merkicoon.

De nieuwe merkidentiteit van Decathlon weerspiegelt de ambitie van het merk en viert tegelijkertijd het verleden. Naast een ‘dynamisch blauw’ verwelkomt Decathlon een nieuw merkicoon - "de Orbit" - dat beweging, de ambitie om nieuwe hoogten te bereiken, en circulariteit uitdrukt. Het vormt het hart van het duurzame bedrijfsmodel van Decathlon.

Onderdeel van de evolutie zijn nieuwe manieren om klanten een meeslepende ervaring te bieden, waaronder de 3D Shopping App op Apple Vision Pro in de VS. In de komende maanden worden meer dan 1.700 winkels over de hele wereld gerenoveerd met een geheel nieuwe opstelling, waarbij klanten intuïtieve navigatie, verhoogde product zichtbaarheid, fysieke en digitale displays en een esthetisch aangename sfeer wordt geboden. Decathlon Amsterdam Arena is een van de eerste winkels wereldwijd die deze transitie is ondergaan.

Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken