WeConnect start nieuw label TikTikBoom

WeConnect start nieuw label TikTikBoom
  • Online
  • 8 aug 2023 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Social mediaMedia

WeConnect is een evidence based digital marketing agency, gespecialiseerd in social media en dan in het bijzonder in TikTok. Hun aanpak is nu in het nieuwe label 'TikTikBoom' gegoten. 'Alleen met een short-form first aanpak, volledig gericht op het kanaal, kun je hier écht opvallen en succes behalen.'

Waarom zou een marketeer TikTok inzetten?
'Op het moment maken maar liefst 6,6 miljoen Nederlanders gebruik van TikTok (zie infographic, red.). Waarbij de gemiddelde leeftijd op dit moment 30 jaar is, dus zeker niet alleen een jongere doelgroep! Ook zien we dat het actieve gebruik van TikTok een stuk hoger is dan bij andere kanalen zoals Facebook en Instagram. De TikTok app wordt gemiddeld zo’n negentien keer geopend en gemiddeld wordt er 80 minuten besteed in de app', antwoordt WeConnect. 'Ook is het mogelijk om organische groei te behalen op dit kanaal. Bij andere kanalen zien we toenemende advertisingkosten om doelstellingen te behalen. Bij TikTok is dit niet noodzakelijk, om resultaten te behalen. Door creatieve content en een juiste aanpak kun je al een mega impact maken. Het advertisingbudget dat we inzetten om de content te ondersteunen is ook zeer effectief doordat de advertisingkosten laag zijn. De concurrentie is nog laag, dus met een relatief laag budget kun je een heel leger aan consumenten bereiken.'

Short-form first
Maar dan alleen met een zogenaamde short-form first aanpak, volledig gericht op het kanaal, kun je volgens WeConnect écht opvallen en successen behalen op het Chinese sociale medium. Daarbij kan vanaf nu ook gebruik gemaakt worden van TikTikBoom uit de stal van het eigen bureau. 'Voor dit nieuwe label, TikTikBoom, staat een team van jong talent en ervaren marketing-experts klaar om je te helpen meeliften op het succes van TikTok. Wij geloven in de kracht van jonge, creatieve talenten die de doelgroep begrijpen en dezelfde taal spreken, gecombineerd met ervaren marketeers die de juiste strategieën bepalen om optimaal gebruik te maken van de kansen en mogelijkheden die TikTok biedt. Met het nieuwe label laten wij jouw merk knallen op TikTok.'

Bekijk hier de TikTok-marketing cases van het bureau. In het venster hieronder de short-formvideo van WeConnect voor klant Kanzi. 
(PvWK)

Lees ook: E-commerce met AI personalisaties naar een hoger niveau tillen



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken