Campagne Avéro Achmea: 'Wij zijn er voor ú'

Campagne Avéro Achmea: 'Wij zijn er voor ú'
  • Algemeen
  • 18 dec 2014 @ 12:50
  • Link
  • Redactie Zorgmarketing
    Redactie Zorgmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • KwaliteitZorgverzekeringInnovatieMarktwerking

Avéro Achmea is een bijzonder label binnen Achmea, maar ook binnen de zorgverzekeringsmarkt. ‘Wij focussen niet zozeer op een scherpe pricing en een hoge naamsbekendheid, maar juist op onze aanvullende verzekeringen en diensten waarbij de dienstverlening verder gaat dan de vergoeding van zorgkosten,’ vertelt Piet Zee, senior marktmanager Zorg van Avéro Achmea.

Waaruit bestaat de zorgcampagne voor 2014/2015?
Zee: ‘Als het gaat om werving, ligt de focus in onze zorgcampagne op het verhogen van de deelnamegraad bij de bestaande collectiviteiten samen met onze intermediairs. Daarvoor bieden we marketingondersteuning aan alle intermediairs waar we op zorggebied mee samenwerken. Dit is bijvoorbeeld ondersteuning in de vorm van mailings, e-mailings, flyers, banners en redactionele artikelen.

We hebben diverse soorten actiesites en online afsluitmodules. Zo hebben we een actiewebsite per collectiviteit, maar alle collectiviteiten zijn ook zichtbaar op één actiewebsite. Daarnaast hebben we een vergelijkingssite voor verschillende collectiviteiten op het niveau van tussenpersonen. Deze zogenoemde TP-affinities zijn opgericht in 2006, zodat een tussenpersoon zijn particuliere relaties ook een collectiviteitskorting kan aanbieden.

Onze “Welkom terug-actie” is bedoeld om klanten die Avéro Achmea tussen 1 januari 2013 en 1 januari 2014 hebben verlaten terug te winnen. Wij benaderen hen via mailings in samenwerking met onze intermediairs. De boodschap: “Wij zijn er voor ú, kies voor zekerheid”. Zekerheid betekent in dit geval een restitutiepolis met bovengemiddeld goede dekking.

Ook zetten we promotieteams in op de locatie van de collectiviteit of werkgever, zijn we aanwezig op relevante vergelijkingssites en hebben we een collectiviteitenzoeker op onze website. Daarnaast ontplooien intermediairs eigen initiatieven, zoals advertenties in regionale media, één-op-één adviesgesprekken, bannering en de inzet van eigen websites.

Als het gaat om behoud, hebben we een e-nieuwsbrief voor verzekerden. Daarnaast doen we aan papieren en digitale eindejaarscommunicatie met wijzigingen en vergoedingen op maat per klant. We gebruiken de gelegenheid ook om arbeidsgerelateerde proposities, zoals Verbeterschap en het Vitaal Interventiepakket, te introduceren.’

Wat is de boodschap die Avéro Achmea als verzekeraar wil uitdragen?
‘Wij zijn er voor ú! Er zijn van die momenten dat mensen denken dat ze er alleen voor staan. Als vriend, met excellente dienstverlening en unieke aanvullende producten, beteken je op zulke momenten daadwerkelijk iets voor mensen. Zowel voor de intermediair, werkgever als consument. Daar draait het om: er zijn voor onze klanten op de momenten die er toe doen.



Met welk reclamebureau is er samengewerkt?
‘Full service communicatiebureau Enof uit Utrecht.’

Waarom is voor deze aanpak gekozen?
‘Om onderscheidend te zijn in de markt. Wij focussen niet zozeer op een scherpe pricing en een hoge naamsbekendheid, maar juist op onze aanvullende verzekeringen en diensten waarbij de dienstverlening verder gaat dan de vergoeding van zorgkosten. Voorbeelden zijn de Zorgversneller, die altijd snel toegang biedt tot de beste zorg, en de Second Opinion Service door internationale topspecialisten van Best Doctors. Daarnaast bieden we hulp bij langdurige en gehandicaptenzorg, helpen we klanten in het doolhof van regels. We staan de beste prijs-kwaliteitverhouding voor in aanvullende verzekeringen.’

Wat is er opvallend aan de campagne?
‘Richting klanten hebben we twee strandevents georganiseerd om onze uitgangswaarde “Wij zijn er voor ú” te positioneren. De inzet van social media had als doel dat de foto’s van de events flink gedeeld zouden worden zodat ook de adviseur de vruchten hiervan kon plukken.

Om te onderstrepen dat wij er zijn voor onze klanten, hebben we in september op het strand van Scheveningen flesjes water en zonnespray uitgedeeld. Strandgangers konden een Baywatch-achtige foto van zichzelf laten maken, maar zij werden tegelijkertijd ingelicht over veilig zonnen.

‘Richting intermediairs hebben we een Valentijnactie gedaan om al vroeg in het jaar commitment te generen. In februari hebben we een aantal adviseurs ook een Valentijnskaart en doosje bonbons gestuurd. Een inventarisatie in juli heeft ons geleerd dat veel intermediairs hun eigen campagne organiseren. Dat is in positieve zin verrassend te noemen.’


 

Redactie Zorgmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken