Verzekeraar ASR start campagne 'De Andere Spelen'

Verzekeraar ASR start campagne 'De Andere Spelen'
  • Bureaus
  • 14 okt 2014 @ 15:10
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingE-marketingCampagnesCommercials

De Nederlandse verzekeringsmaatschappij ASR is gestart met de campagne de Andere Spelen. De verzekeraar voert deze campagne met de missie 'Helpen door te doen' en wil daarmee bijdragen aan de maatschappelijke uitdaging om kinderen meer te laten bewegen: met plezier en op hun eigen manier. ASR heeft ervoor gekozen om juist de minder bekende - en goed betaalbare - sporten te steunen, zoals ultimate frisbee, kaatsen, fierljeppen, bossaball, zwaardvechten en sjoelen.

Onderdeel van de campagne 'De Andere Spelen' zijn onder andere een nationaal sportevenement, een cross-mediale advertentiecampagne, samenwerking met sportverenigingen, een online platform waarop de sportverenigingen eenvoudig worden gevonden en een gratis Speelkaart, die tot eind 2015 geldig is. Dit alles om Nederlandse gezinnen op grotere schaal kennis te laten maken met - minder bekende - 'andere' sporten.

Op 9 november aanstaande wordt de Jaarbeurs Utrecht omgetoverd tot een groot - gratis toegankelijk - sportcentrum voor 7-14-jarige kinderen en hun ouders. Met ruimte voor ruim 10.000 bezoekers roept ASR gezinnen in Nederland op om kennis te maken met meer dan tien 'Andere Spelen'.

Voormalig profvoetballer Giovanni van Bronckhorst speelt met zijn zoon Jake mee in de commercial van de Andere Spelen. Eerder hielp ASR Diergaarde Blijdorp met Olli en het shirtsponsorschap van Feyenoord en was Van Bronckhorst ook betrokken. Centraal in deze commercials staan professionele ‘andere’ sporters. Ruim een maand wordt er actief campagne gevoerd via tv-commercials, YouTube, advertorials, print-advertenties, online take-overs, social media, in out of home kanalen en free publicity om het evenement onder de aandacht te brengen. Daarna zal de introductie van de gratis Speelkaart centraal staan in de communicatie.

ASR kiest er bewust voor de relatief onbekende sporten een podium te bieden, in plaats van de nadruk te leggen op de meer bekende, grote sporten zoals voetbal of hockey. Kinderen maken op een laagdrempelige en vrijblijvende manier kennis met sporten die niet zo snel op tv of op de Olympische Spelen te vinden zijn.

Bob Stehmann, marketing directeur bij ASR: 'Een op de vijf kinderen tussen de 7 en 14 jaar beweegt minder dan een uur per dag en dat is te weinig. Intussen staat 81% van de kinderen ervoor open om eens een andere relatief onbekende sport uit te proberen. Maar als je kijkt naar de kennis van sporten, en dan met name "andere spelen", dan is die kennis onder kinderen nihil. Die kennis kunnen kinderen nu gratis en laagdrempelig opdoen bij de Andere Spelen en met de Speelkaart.'

Credits:

Opdrachtgever & Strategie: Bob Stehmann (ASR)
Creatief concept & uitwerking: 72andSunny
Media-inkoop: Reverse Media
PR: Coebergh Communicatie & PR 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken