NBTC voert PR-campagne samen met Airbnb

NBTC voert PR-campagne samen met Airbnb
  • Bureaus
  • 26 nov 2014 @ 09:17
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingZakelijkPromotieCampagnesOnline advertising

NBTC Holland Marketing en Airbnb gaan voor het eerst samenwerken. Beide organisaties starten een gezamenlijke promotiecampagne om meer toeristen naar Nederland te trekken. Het gaat om een online bannercampagne in het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië en Duitsland. Op de grootste landelijke nieuwssites worden Airbnb-slaapplekken in Utrecht en Den Haag gepromoot. NBTC is daarmee de eerste nationale toeristische organisatie die samenwerkt met Airbnb.

Social travelling is een ontwikkeling die doorzet en steeds meer invloed op het zoek- en boekgedrag van internationale gasten uitoefent. Een groeiende groep reizigers is meer en meer op zoek naar ‘leven als een local’.

Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: 'Om ons marktaandeel uit te breiden en zelfs te behouden, is het van belang om nieuwe initiatieven op de voet te volgen en te ondersteunen waar deze van toegevoegde waarde zijn voor het inkomend toerisme. Airbnb voorziet in de behoefte van een groeiende groep reizigers, vandaar dat wij graag met ze samenwerken. Gezamenlijk willen we ervoor zorgen dat de nieuwe groep reizigers een ‘leven als een local’ ervaring kan opdoen.'

In het Toekomstperspectief Destinatie Holland schetst NBTC de verwachting dat er in 2025 zeker 16 miljoen buitenlandse gasten in Nederland kunnen verblijven. Deze groeiende bezoekersstroom in combinatie met beperkingen in het beschikbare aanbod leiden ertoe dat spreiding in tijd en ruimte meer aandacht vraagt.

'Airbnb biedt goede kansen voor het spreiden van bezoekers in tijd en met name in ruimte', aldus Vranken. 'Immers, de kans dat je van de gebaande paden gaat op aanraden van een gelijkgezinde of ‘lokale vriend’ is groot. Deze samenwerking levert toegevoegde waarde op voor de bestemming Holland in een groot en groeiend concurrentieveld.'

De website Airbnb.com is een online marktplaats waar reizigers online of via hun smartphone accommodaties kunnen boeken. Even Heggernes, country manager Nederland Airbnb: 'Wij zijn blij met deze unieke samenwerking. NBTC laat hiermee zien dat zij betrokken zijn bij de groei van de sharing economy en dat ze voorop lopen op het gebied van innovatie. De gasten van Airbnb verblijven op plekken waar de locals leven en willen authentieke ervaringen opdoen. Ze brengen hun tijd vaak door in de lokale buurten en maken daar gebruik van de voorzieningen. Op die manier zorgt Airbnb ervoor dat het toerisme zich verspreid over de hele stad, waar lokale buurten, restaurants en winkels van profiteren. Wij kijken uit naar de samenwerking met NBTC en de bijdrage die wij kunnen leveren aan de lokale buurten.'

Airbnb is opgericht in augustus 2008 en is gevestigd in San Francisco, Californië. Het is een vertrouwde marktplaats en geeft mensen de kans om unieke accommodaties te adverteren, te ontdekken en in de hele wereld te boeken, online of via de smartphone. Airbnb verbindt op verschillende prijsniveaus mensen met unieke reiservaringen in meer dan 34.000 steden en 190 landen.

NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken