Renault rijdt 4D-proefritten op AutoRAI
- Bureaus
- 23 apr 2015 @ 12:34
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PromotieWearablesEvenementInnovatie
- 23 apr 2015 @ 12:34
- Redactie Bureaus
Ter introductie van de nieuwe Espace biedt Renault Nederland op de AutoRAI 2015 een experience die alle zintuigen prikkelt. Het merk wilde meer dan alleen het tonen van hun nieuwste model met het innovatieve Multisense-systeem. Met de eerste vier-dimensionale proefrit wordt de ervaring van bezoekers op de stand vergroot.
Zittend in de nieuwe Espace worden passagiers met de Oculus Rift door de straten van Amsterdam gereden. Maar dat is niet alles. De Virtual Reality proefrit van Renault stimuleert alle zintuigen van de bezoekers op een vier-dimensionale manier. Een bijzondere ervaring, want heb je ooit de wind door je haren gevoeld of de geur van de natuur geroken, terwijl je in een auto zat op een autobeurs?
Met deze activatie wil Renault de technologie van Virtual Reality 'naar een next level brengen'. Hierbij herdefinieert het merk de alledaagse proefrit en toont ons een tipje van de sluier van de proefrit van de (nabije) toekomst. De beursactivatie wordt begeleid door Dorst & Lesser.
Virtuele proefritten blijken trouwens een populaire gimmick op de AutoRAI. Zo verzorgt ook Ford deze week iets dergelijks op de Amsterdamse autobeurs.
Credits
Opdrachtgever: Renault Netherlands
Bureau: Dorst & Lesser
Video-productiemaatschappij: Shoot the Rabbit
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- automotive
- beurs
- proefrit
- auto
- Oculus Rift
- autobeurs
- Virtual Reality
- auto
- 4D
- Dorst & Lesser
- Renault
- stand
- VR
- innovatie
- promotie
- Multisense
- AutoRAI
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing