Vijf vragen aan Webby-winnares Sanne Drogtrop (72andSunny) over Google Night Walk

Vijf vragen aan Webby-winnares Sanne Drogtrop (72andSunny) over Google Night Walk
  • Bureaus
  • 13 mei 2015 @ 14:29
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • InterviewWebsiteInteractieStorytellingAward

Vijf vragen, vijf antwoorden. Een vaste rubriek op MarketingTribune.nl, maar soms zetten we hem thematisch in. Deze maand: de vijf Nederlandse bureaus die op 19 mei een Webby Award mogen ophalen in New York voor de beste websites wereldwijd. Onlangs zaten ze allemaal aan tafel bij DWDD, nu leggen we ze in de aanloop naar de uitreiking vijf vragen voor. Vandaag: Sanne Drogtrop, executive interactive producer van reclamebureau 72andSunny Amsterdam, over het bekroonde project Google Night Walk.

Waarom is deze Webby Award zo bijzonder voor je? Of droom je stiekem van een nog mooiere prijs?

Sanne Drogtrop: 'Het is een enorme eer om een Webby Award te winnen. Het concept voor ons winnende concept 'Night Walk in Marseille' is ontstaan tijdens de pre-productie voor een Google-film. Het is op zich al cool dat we de kans kregen om zo’n uitdagend concept met Google uit te voeren, en het is te gek dat het nu zo’n erkenning krijgt.'

Wat maakt jullie winnende website zo uniek?

'We hebben vorig jaar een serie films met Google gemaakt over mensen die buitengewone dingen doen met behulp van Google-producten. Een van deze verhalen gaat over Julie. Zij maakt audiotours om de verborgen schoonheid van Marseille te laten zien, een stad waarvan niet altijd de mooie kanten worden belicht. Ik denk dat het uniek is dat wij het verhaal van Julie niet alleen in een film vertellen, maar dat we het publiek thuis ook de kans geven om via een interactieve experience midden in de nacht een audiotour in Marseille te ervaren. Volledig gebaseerd op Google-producten.'

Wat is bij het brede publiek het grootste misverstand over websites bouwen en hoe kun je dat oplossen?

'Het grootste misverstand is volgens mij dat mensen denken dat een interactive experience en een website hetzelfde zijn. Een interactive experience is namelijk veel meer dan een website. Het gaat om het creëren van ‘brand experiences’ die de gebruiker meeneemt naar een andere plek. Het gaat om storytelling, op het web, mobile, op televisie, in Virtual Reality-headsets en in real-life installaties. Er is al zoveel rommel online, dat de uitdaging is om innovatieve ervaringen en authentieke content te creëren waarmee mensen willen interacteren.'

Welke online trend gaat jullie werk helemaal op z'n kop zetten?

'Ik denk dat Virtual Reality een enorme game-changer is, omdat je de gebruiker zintuiglijk kunt laten geloven in een andere wereld te zijn. Je kunt hem op een levensechte manier met een merk in aanraking laten komen. We staan aan het begin van een revolutie voor brand experience.'

Welke website zou nou bij uitstek door jouw bureau onder handen moeten worden genomen? Waarom juist die?

'Websites zijn niet onze focus. We kijken graag samen met een merk hoe wij de ultieme beleving voor de consument kunnen creëren in de verschillende media. Nederlandse cultuur is heel vooruitstrevend. Dat past goed bij de cultuur van 72andSunny. Dus met een merk dat openstaat voor innovatie willen wij heel graag om de tafel zitten.'

Interview: Jeroen Mirck, platformmanager Bureaus van MarketingTribune.

Bekijk alle vijf winnaars in de recente uitzending van De Wereld Draait Door. In de loop van deze week volgen op MarketingTribune.nl meer interviews met de winnaars. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken