Joost Vossen (Vodafone): 'SAN-jury kijkt naar het totaal en business-doelstelling'

Joost Vossen (Vodafone): 'SAN-jury kijkt naar het totaal en business-doelstelling'
  • Bureaus
  • 17 dec 2015 @ 09:45
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingContentAwardCampagnes

Vrijdag is de laatste dag voor inzending van SAN-cases. Materiaal kan nog tot 8 januari worden aangeleverd. Op de valreep vroegen we een van de juryvoorzitters van de SAN waarom inzenden voor deze award zo belangrijk is. Joost Vossen, manager customer value management bij Vodafone, is juryvoorzitter van de categorie B2B. Voor hem is de doorvertaling van het business-probleem in het campagne-concept belangrijk. 'Hierbij kan een unieke creatie, content of media-inzet de doorslag geven of het geheel werkt en prijswaardig is.'

Volgens Joost Vossen speelt daar voor B2B nog in mee of de campagne ook daadwerkelijk een persoonlijk salesgesprek ondersteunt. ‘Kan de accountmanager het gesprek met de klant aangaan naar aanleiding van de campagne? Wordt de klant al geïnspireerd of ingelicht over de mogelijke oplossingen die de accountmanager heeft.’

Hoe zou jij de SAN accent als award waarderen in het prijzenlandschap?

‘SAN is bij uitstek de prijs waarin naar het totaal gekeken wordt (concept, creatie, media, resultaat), en met name of de businessdoelstelling met de campagne ook daadwerkelijk aangepakt wordt. Hierover vinden vaak lange en kritische discussies in de jury’s plaats. Daarbij is de feedback die gegeven wordt vanuit deze jury aan de adverteerder en bureau zeer waardevol. Inzicht in andermans campagnes en het overzicht van meer dan 3000 cases in het SAN Archief toppen het af.’

Waarom moeten merken en bedrijven hun campagne insturen?

‘Je leert ervan! Simpelweg omdat je je campagne pitcht buiten je interne vier muren en dat geeft je al zeer veel inzicht. Je meet je met de beste campagnes in je categorie. Je weet dus waar je staat als het gaat om integrale marketing als je door het juryproces heen bent gegaan (of moet ik zeggen, heen gekomen bent).’

Wat is voor de marketeer van vandaag de dag de belangrijkste uitdaging?

‘Daar waar we steeds meer op basis van klantdata gepersonaliseerde campagnes op kunnen zetten, verwacht de klant een steeds meer getarget verhaal van een adverteerder. Het wordt dus steeds moeilijker om die hoge verwachting goed in te vullen. Goede content is dus de nieuwe bottleneck in campagnevoering.’

Heb jezelf ooit een award gewonnen en wat doet dat met je?
‘Zeker. Ik kan me nog herinneren dat een van mijn campagnes een SAN Accent won. Ik stond met drie tellen op het podium naast Eva Jinek en Kluun om daarna te realiseren dat de rest van het team nog op weg was. Laten we het zo zeggen: het creëert veel enthousiasme.’

www.sanaccent.nl 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken