Mediaxplain nieuwe PR-partner van Free a Girl

Mediaxplain nieuwe PR-partner van Free a Girl
  • Bureaus
  • 20 jul 2016 @ 00:18
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijMediabureauCampagnesPR

Mediaxplain verzorgt vanaf heden de PR-activiteiten van Free a Girl. Het PR-team van het Amsterdamse mediabureau is verantwoordelijk om het goede doel op een regelmatige basis in de media te krijgen, mede met behulp van haar betrokken ambassadeurs. Hiermee is het bureau de eerste vaste partner van Free a Girl die zich inzet voor de PR.

Free a Girl is een noodhulporganisatie die zich inzet om jonge meisjes uit gedwongen prostitutie te bevrijden. Daarnaast investeert de stichting in opvang, traumaverwerking, medische zorg, onderwijs en beroepsopleidingen en re-integratie van de slachtoffers. Free a Girl is opgericht door Yolanthe Sneijder Cabau, Evelien Hölsken, Arjan Erkel en Roelof van Laar.

De stichting zocht een bureau dat zorgt voor een consistente, efficiënte en effectieve zichtbaarheid van de organisatie en vond in Mediaxplain* de match. Evelien Hölsken is enthousiast over de samenwerking met de PR afdeling van Mediaxplain*: “Met Free a Girl willen wij de bewustwording vergroten over het bestaan van kinderprostitutie en de noodzaak om dit te bestrijden. In Mediaxplain* hebben wij een partner gevonden die ondersteunt de bewustwording verder te vergroten en er voor moet zorgen dat Free a Girl nog meer zichtbaar wordt.' 

Gun Nieuwenhuis, oprichter van Mediaxplain: 'Free a Girl durft net als wij buiten de kaders te denken en anders te zijn. Ieder kind heeft het recht om op te groeien in een veilige omgeving en moet een onbezorgde jeugd hebben. Free a Girl zet zich in voor dit recht en wij zijn blij hier een bijdrage aan te kunnen leveren. Wij zijn dan ook zeer verheugd dat Free a Girl Mediaxplain voor hun PR-activiteiten heeft gekozen.'

3.700 meisjes bevrijd

Free a Girl heeft de afgelopen acht jaar bijgedragen aan de bevrijding van meer dan 3.700 meisjes uit bordelen in Azië. Ook werken ze samen met politie en justitie om mensenhandelaren op te pakken en veroordeeld te krijgen. Om dit te bereiken, biedt Free a Girl financiële ondersteuning aan lokale organisaties waar hun toegevoegde waarde het grootst is. Zij steunen veertien partnerorganisaties in India, Nepal, Bangladesh, Thailand, Brazilië en Nederland.

Evelien Hölsken, Yolanthe Sneijder Cabau, Arjan Erkel en Roelof van Laar zijn de oprichters van Free a Girl. Anna-Alicia Sklias, Bridget Maasland, Dave Mantel, Glennis Grace, John Ewbank, Jojanneke van den Berge, Tim Hofman, Thomas Berge, Wesley Sneijder en Wimmy Hu zijn ambassadeur.

Mediaxplain biedt een totaalaanpak voor complexe communicatievraagstukken. Naast de inkoop van media, richt het bureau zich dagelijks op communicatie-uitdagingen die vragen om een strategische aanpak en een helder verhaal. Eentje die verder gaat in het gebruik van media dan inkoop van advertentieruimte alleen. In de aanpak staat het maximaliseren van het effect van de boodschap centraal. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken