Arte over de schijnbaar lieflijke band tussen broers en zussen

Arte over de schijnbaar lieflijke band tussen broers en zussen
  • Bureaus
  • 7 jul 2023 @ 11:51
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MerkenMedia

Jonge broers en zussen spelen de hoofdrol in de nieuwe campagne van KesselsKramer om de zomerprogrammering van de omroep Arte te promoten. 'De gedeelde voorliefde voor imperfectie, rauwe beelden en een specifiek soort humor maakt deze samenwerking tot een no-brainer.'

De broer-zus-relatie is dit jaar het Leitmotiv voor de jaarlijkse ‘Summer of... ‘ line-up van de Europese publieke omroep Arte, melden de bedenkers. Venus & Serena, William & Harry en Beyoncé & Solange zijn allemaal te zien in 'The Summer of Brothers & Sisters'. Om het zomerprogramma te promoten heeft KesselsKramer een campagne ontwikkeld die de band  tussen broers en zussen op 'een eigenzinnige manier' weergeeft.

Broers en zussen
De broer-zus-relatie, die lang genegeerd is door onderzoekers, wordt nu beschouwd als een van de belangrijkste - en vaak langste - relaties  uit ons leven. Geen enkele andere relatie gaat gepaard met een gedeelde opvoeding, genen en geheimen. Maartje Slijpen, creatief directeur bij KesselsKramer, zegt: 'De liefde tussen broers en zussen is even intens diepgaand als diepgaand intens en leidt daardoor tot de meest ongewone situaties. Die voor broers en zussen op de een of andere manier wél logisch zijn. De "Summer of…"-campagne van dit jaar brengt deze dynamiek in beeld. Het is herkenbaar en absurd, behoorlijk complex en volkomen normaal in één. Net als het leven zelf.'

Home video-stijl
Opgehangen aan een kapstok, besmeurd met markeerstift, of een koelkast als verstopplek: we zien jonge kinderen in een fractie van een seconde van onschuldig naar schuldig veranderen. De campagnebeelden ademen de sfeer van een familie tafereel: warm, intiem en chaotisch. Om een home-video-esthetiek te creëren, werd fotograaf en regisseur Daniel Gebhart de Koekkoek ingeschakeld - hij werkte al eerder met KesselsKramer aan Arte campagnes, en is dan ook de aangewezen persoon om met zijn ‘the good, the bad and the ugly’ mentaliteit het campagne idee te vertalen, volgens het bureau. 

Daniel Gebhart de Koekkoek: 'De gedeelde voorliefde voor imperfectie, rauwe beelden en een specifiek soort humor maakt samenwerken met KesselsKramer tot een no-brainer. Werken aan de "Summer of..." campagnes voor Arte is altijd een eer. Deze editie was extra speciaal omdat het me herinnerde aan de streken die ik uithaalde met mijn zusje. Om een gevoel van nostalgie in de campagne te brengen, experimenteerden we met analoge cameratechnieken, rommelig decorontwerp en tijdloze styling.'
(PvWK)

 * bron: The Guardian


Over KesselsKramer
'KesselsKramer is een onafhankelijk communicatiebureau opgericht in 1996 en gevestigd in Amsterdam, Den Haag, en Londen. Het bureau maakt graag ‘reclame voor mensen die niet van reclame houden’ en doet dit onder andere voor merken zoals CitizenM, Arte, Hasbro Monopoly, Bever en Ben. KesselsKramer werkt sinds 2017 met Arte aan diverse projecten. Meer info op kesselskramer.com.'
(bron: KesselsKramer)


credits
opdrachtgever: Arte
agency: KesselsKramer
photography and film: Daniel Gebhart de Koekkoek

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken