Memphis Depay boegbeeld Europese campagne Foot Locker
- Bureaus
- 12 okt 2023 @ 11:10
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 12 okt 2023 @ 11:10
- Nanny Kuilboer
In samenwerking met Dept lanceert Footlocker een Europese campagne voor de Puma Exotek die alleen bij Foot Locker te koop zal zijn. Memphis Depay fungeert als boegbeeld voor de nieuwe sneaker.
Foot Locker, Puma en global digital agency Dept hebben nauw samengewerkt bij het realiseren van deze campagne. Ferdi Scheers, strategist bij Dept: ‘De afgelopen maanden hebben we intensief gewerkt aan het finetunen van het creatieve concept, de mediastrategie en de daadwerkelijke media-executie. Het is dan ook ongelofelijk gaaf om deze campagne nu tot leven te zien komen. Qua mediastrategie is gekozen voor een mix van diverse on- en offline kanalen: van high impact DOOH-schermen in Milaan, Parijs, Rotterdam en Amsterdam tot video-ads voor YouTube en een interactieve Snapchat-lens waarmee gebruikers de sneaker virtueel kunnen passen.’
Cage-design
Opvallend aan de nieuwe sneaker van Puma is - zoals de naam al doet vermoeden - het ‘cage-design’ rondom de zool op. Lieke Hillerstrom, senior trade marketing manager bij Puma: ‘Daarnaast zorgt de Nitro-zool, waarvan het concept uit onze hardloopcollectie, voor een uitstekend draagcomfort.’
Jan Schulte, media strategy & planning manager bij Foot Locker: ‘Vanuit Foot Locker zijn we enorm trots op deze exclusieve samenwerking met Puma en Dept heeft ons enorm goed geholpen met de mediastrategie en inkoop van placements. We kijken ernaar uit om deze campagne tot leven te zien komen in de Europese steden.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
Laatste Nieuws
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing