ING-campagne rond en in Schiphol draait om ‘unieke verhalen’

ING-campagne rond en in Schiphol draait om ‘unieke verhalen’
  • Bureaus
  • 15 mrt 2024 @ 08:58
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

ING is een campagne in en rond luchthaven Schiphol gestart die zich richt op de ‘unieke verhalen’ van de ruim 60 miljoen reizigers die per jaar langskomen. De luchthaven symboliseert de levensreis die iedereen maakt, en waar de bank een rol in wil spelen.

‘Jaarlijks passeren 62 miljoen mensen Schiphol, allemaal op hun eigen unieke reis", zegt Joris Phillipart, Creative Director bij TBWA\Neboko, dat de campagne heeft gecreërd. ‘Op welke betere manier kunnen we het ING-verhaal van 'doe je ding' vertellen dan door de kracht van deze levensreizen te vieren, groot of klein?’

ING wil met de campagne zijn belofte om bankieren eenvoudig te maken en mensen aan te moedigen om meer te doen waar ze door geraakt worden, in beeld brengen. Het concept is eenvoudig en gebruikt de bekende taal van ‘From’ en ‘To’  op reistickets om een emotioneel verhaal over verandering te laten zien. Tegelijkertijd speelt de campagne in op de mentaliteit van reizigers op het moment dat ze reizen.

‘Naast fysieke bestemmingen vieren we empowerment en de verschillende manieren waarop mensen doorgaan van het einde van het ene naar het begin van het andere. Dit is waar ING om draait’, zegt Kim Larsen, hoofd Global Communications, Brand & MarCom.

De campagne gebruikt meer dan 50 verschillende levensreizen. Sommige zijn alleen een pakkende kop die op zichzelf staan, andere maken gebruik van fotografie gebaseerd op echte verhalen. In plaats van een algemene campagne voor iedereen, probeert ING persoonlijke verhalen te die de reiziger raken, ook al gaat het niet over haar of hem persoonlijk. Met da campagne wil ING mensen aanmoedigen om mensen aan te moedigen om 'hun ding te doen' zonder te oordelen of te vertellen hoe ze hun leven moeten leiden.

De campagne startte in februari 2024 met een eerste golf en omvat 350 slurfbruggen en DOOH-schermen, zowel binnen als buiten de luchthaven. De campagne loopt tot juni.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken