Kruidvat wil autoriteit op gebied van beauty worden
- Bureaus
- 22 mrt 2024 @ 09:46
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 mrt 2024 @ 09:46
- Michiel van Zaane
Maandag 25 maart trapt Kruidvat haar nieuwe ‘Beautytrends volg je met Kruidvat’ campagne af in Nederland en België. Met de campagne wil de retailer zich als autoriteit op het gebied van beauty, voor zowel Generatie Z als oudere generaties, neerzetten.
De keten zet in op een duale strategie in de campagne om beide doelgroepen te bereiken. Terwijl Generatie Z vaak al vertrouwd is met de nieuwste beautytrends en bijbehorende ‘beautyslang’, begrijpt Kruidvat dat deze soms niet helemaal te volgen zijn voor de wat oudere generaties. De campagne vertaalt ‘beautyslang’ naar begrijpelijke taal, zodat iedereen de laatste beautytrends kan volgen.
Nieuwe tv-commercial met Lies
In de nieuwe tv-commercial zien we dat moeder Lies niet helemaal op de hoogte is van de allernieuwste beautytermen van haar dochters Anna en Livi. Zo zien we Anna en Livi een ‘Get Ready With Me’ vlog opnemen, experimenteert een van de dochters met de beautytrend ‘mascara cocktailing’ en bezoeken ze samen een Kruidvat winkel om beautyproducten te kopen om je wenkbrauwen helemaal ‘on fleek’ te maken. Ondanks de poging van Lies om mee te gaan in de beautyslang verloopt dit niet geheel soepel.
‘Met deze nieuwe campagne laten we op een ludieke manier de verschillen tussen generaties zien als het gaat om beautytaal en -trends. Termen als ‘mascara cocktailing’ en ‘skinimalism’ zijn voor veel mensen negen van de tien keer abracadabra. Met deze campagne willen we ervoor zorgen dat echt iedereen de laatste beautytrends en innovaties kan volgen’, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat.
360-graden marketingcampagne
‘We hebben een doordacht campagneplan om verschillende generaties optimaal te bereiken waaronder de uitdagende Generatie Z. De inzet van kanalen en de budgetverdeling zijn hierbij cruciaal geweest. Generatie Z bereiken we vooral online en via influencers. Bijvoorbeeld met een Beauty Trend Academy waarvoor een groep influencers is uitgenodigd voor diverse workshops en een presentatie over de laatste beautytrends. Andere generaties bereiken we onder andere via Lies op tv, de huis-aan-huis reclamefolder en POS-materialen in onze winkels’, vervolgt Smith. ‘Daarnaast zetten we ook OOH, radio en PR in. Kortom een 360-graden marketingcampagne waarbij we verschillende doelgroepen willen binden.’
Credits:
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Amsterdam & DDB Retail
Productiehuis: Annomann
Concept: DDB Amsterdam
Offline edit: Marc Bechtold
Online/grading: Crabsalad
Geluid: Earforce
Influencer: We are First
PR: Glasnost Amsterdam & Oona Agency Antwerpen
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
Laatste Nieuws
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing