Swinkels start campagne voor alcoholvrije brewed craft soda
- Bureaus
- 28 mrt 2024 @ 08:06
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 28 mrt 2024 @ 08:06
- Michiel van Zaane
Swinkels Familiy Brewers brengt een brewed craft soda op de markt, een alcoholvrij alternatief voor bier. De lanceringscampagne is ontwikkeld door SuperRebel.
De jongere generatie kiest er steeds vaker voor om tijdelijk of juist voor langere tijd alcohol te laten staan. Reden voor Swinkels om een brewed craft soda op de markt te brengen, FreeBrew. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd. Het merk zet zichzelf hiermee weg in de steeds groter groeiende markt van alcoholvrije alternatieven.
Volgens Swinkels een markt waar bij uitstek Generatie Z zijn weg goed in vindt. In de campagne breken SuperRebel en FreeBrew met ridicilous norms. Gen Z kijkt anders tegen de wereld aan: alles wat de gevestigde norm is vinden ze belachelijk, en daar schoppen ze tegenaan. Ze voelen zich nooit te klein of te jong om hun mening te laten horen. Net zoals de kolibrie (het beeldmerk van FreeBrew). Dat is het uitgangspunt om FreeBrew in de markt te zetten.
SuperRebel lanceert daarom de campagne ‘Break free from…’. Een ‘colibrie sized protest’ die laat zien dat je met heel veel kleine acties een groots effect kunt bereiken. FreeBrew laat daarom geen middel onbenut om te schoppen tegen bestaande normen. Van een mini-protestbord als roerstaafje tot outdoor uitingen. Ieder middel draagt eraan bij om het geluid van deze nieuwe beweging luider te maken. Op die manier hoopt het bureau rumoer rond FreeBrew te creëren.
Vanaf de week van 25 maart gaat de campagne live en is FreeBrew te krijgen bij Albert Heijn.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
Laatste Nieuws
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing