Swinkels start campagne voor alcoholvrije brewed craft soda

Swinkels start campagne voor alcoholvrije brewed craft soda
  • Bureaus
  • 28 mrt 2024 @ 08:06
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Swinkels Familiy Brewers brengt een brewed craft soda op de markt, een alcoholvrij alternatief voor bier. De lanceringscampagne is ontwikkeld door SuperRebel.

De jongere generatie kiest er steeds vaker voor om tijdelijk of juist voor langere tijd alcohol te laten staan. Reden voor Swinkels om een brewed craft soda op de markt te brengen, FreeBrew. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd. Het merk zet zichzelf hiermee weg in de steeds groter groeiende markt van alcoholvrije alternatieven.

Volgens Swinkels een markt waar bij uitstek Generatie Z zijn weg goed in vindt. In de campagne breken SuperRebel en FreeBrew met ridicilous norms. Gen Z kijkt anders tegen de wereld aan: alles wat de gevestigde norm is vinden ze belachelijk, en daar schoppen ze tegenaan. Ze voelen zich nooit te klein of te jong om hun mening te laten horen. Net zoals de kolibrie (het beeldmerk van FreeBrew). Dat is het  uitgangspunt om FreeBrew in de markt te zetten.

SuperRebel lanceert daarom de campagne ‘Break free from…’. Een ‘colibrie sized protest’ die laat zien dat je met heel veel kleine acties een groots effect kunt bereiken. FreeBrew laat daarom geen middel onbenut om te schoppen tegen bestaande normen. Van een mini-protestbord als roerstaafje tot outdoor uitingen. Ieder middel draagt eraan bij om het geluid van deze nieuwe beweging luider te maken. Op die manier hoopt het bureau rumoer rond FreeBrew te creëren.

Vanaf de week van 25 maart gaat de campagne live en is FreeBrew te krijgen bij Albert Heijn.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken