Haal meer uit je e-mailnieuwsbrief
- Bureaus
- 20 feb 2016 @ 22:17
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - E-mailmarketingOnline
- 20 feb 2016 @ 22:17
- Gastblogger
Een e-mailnieuwsbrief op de smartphone zorgt voor een hele andere beleving dan een e-mail nieuwsbrief die op de computer wordt bekeken. Voor een maximaal effect is het daarom aan te raden design en content niet één op één over te nemen.
Dit is de belangrijkste conclusie uit een usability en eye-trackingonderzoek dat MediaTest uitvoerde voor brancheorganisatie DDMA. Daarin namen wij de e-mailnieuwsbrieven van verschillende organisaties, waaronder Ziggo, De Telegraaf, OHRA, WWF en ANWB onder de loep.
Multi-cliënt onderzoek
Door middel van kwalitatief onderzoek zijn 12 e-mailnieuwsbrieven van verschillende organisaties op zowel computer als smartphone onderzocht. Aanvullend is eye-tracking onderzoek ingezet voor een beter begrip van hoe consumenten een e-mailnieuwsbrief scannen en bekijken. Het onderzoek heeft de organisaties, marketeers en DDMA-leden geïnspireerd en nieuwe inzichten gegeven om hun e-mailmarketing uitingen structureel te verbeteren.
Vier belangrijke tips uit het onderzoek
- Pas het aantal artikelen, de lengte van de alinea’s en de volgorde van de artikelen aan op het device waarop men de nieuwsbrief opent.
- Kies per nieuwsbrief één thema. Communicatie over teveel verschillende onderwerpen leidt af en zorgt voor irritatie.
- Plaats tekst zoveel mogelijk op een witte of lichte achtergrond om de leesbaarheid te vergroten.
- Gebruik op de smartphone vooral afbeeldingen om aandacht te trekken. Infographics zijn vervolgens met name geschikt om snel informatie te delen.
Jody Bauer is Senior Consultant bij MediaTest
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
Laatste Nieuws
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing