[column] Contentwise

[column] Contentwise
  • Content
  • 24 mei 2023 @ 17:00
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Marketing

In een wereld met een overload aan content is het verademend als je soms eens kunt relativeren. Altijd maar consumeren, steeds meer weten, geen nieuws kunnen missen, geen innovatie aan je voorbij laten gaan, het is de aloude bekende ratrace waaraan geen einde komt. Zeker niet nu we ook een nieuw vrindje hebben in de vorm van ChatGPT, die content serveert in een astronomisch tempo. Alsof je een warme kroket uit een automaat trekt, net wat u zegt.

Eraan ontsnappen is bijkans onmogelijk. Want stel je voor: je mist content! Dan is een gesprek bij de koffiecorner al snel een helse dan wel onmogelijke opgave. Je bent dan sociaal gewoon onmiddellijk doodverklaard. Heb je dat filmpje niet gezien op Facebook, die briljante foto op Instagram en die mening op LinkedIn dan? De laatste viral gemist (‘Ik ga zo een stukje spelen op mijn fluit?’). Die nieuwe hitserie op Netflix?

Tuurlijk, allemaal hartstikke belangrijk die content. Waar zouden we zijn zonder? Misschien wel moederziel alleen met een boekje in een hoekje. En dat is nou precies wat ik de afgelopen week weer eens heb gedaan. Ook content, maar dan anders. Slow content. Heerlijk, verdwalen in een verhaal. Je eigen fantasie gebruiken, je eigen film maken. Niemand die vraagt hoe het afloopt, geen spoilers.

Een eigen verhaal maken van bestaande, actuele content, ook een verademing. Dat doet De Speld al 15 jaar. Een absurdistische draai geven aan de waan van alledag. Even op het verkeerde been gezet. Even uit die bovenmaatse draaikolk van meezuigende content die ons elke dag weer maakt tot gulzige grazers. Soms is het goed om even stil te staan bij de andere kant van content. Te beseffen dat content er niet altijd toe doet.

Dit is het editorial uit MarketingTribune 07, 2023.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken