MarketingTribune is een vakblad voor de marketingprofessional. De primaire doelgroep bestaat uit beslissers in marketing zoals marketingdirecteuren en - managers, productmanagers en directieleden met marketing in hun portefeuille. Daarnaast is MarketingTribune interessant voor beïnvloeders in marketing zoals consultants en adviseurs.
Sales
[branded content] De vijf belangrijkste customer experience trends voor 2024
Ontdek de essentiële trends voor 2024 in het Customer Experience Trendrapport van Beeckestijn Business School. CX-expert Sonja Stalfoort neemt je mee in de focuspunten, uitdagingen en kansen die dit jaar ontstaan. De trends uit het rapport zijn gebaseerd op verschillende klantonderzoeken, CX-plannen, klantgesprekken, zowel B2C als B2B, aangevuld met interviews met experts werkzaam bij Van Lanschot Kempen en Homefashion Group.
[branded content] Zo gebruik je de zomerperiode om je naamsbekendheid te verbeteren
Hoe maak je slim gebruik van de zomermaanden, om de naamsbekendheid van je organisatie te verbeteren?
[branded content] Merken in loyaliteitscrisis? Dit is de sleutel tot consumentenhart
In een wereld waar de economische onzekerheid regeert en de kosten van het levensonderhoud maar blijven stijgen, staat klantloyaliteit meer dan ooit onder druk. Het recente marktonderzoek uitgevoerd door Comarch in samenwerking met VOLT District, werpt een onthullend licht op deze uitdagingen.
[branded content] Congrescoach geeft ultieme hacks voor het organiseren van een congres
De afgelopen twee jaar won Koninklijke Jaarbeurs de award voor beste congreslocatie van Nederland. Toch weet lang niet iedereen dat de evenementenlocatie naast beurzen zowel grote en kleinschalige evenementen als congressen organiseert en faciliteert. Om dat nog meer voor het voetlicht te brengen introduceert Jaarbeurs de congrescoaches in haar nieuwste campagne.
[branded content] Hoe kun je een bedrijfsovername financieren
Wil je weten hoe je als bedrijf de overname van een ander bedrijf kunt financieren? Er zijn diverse manieren waarop je dit kunt doen. Je bank biedt meerdere opties aan om geld te lenen. Om te weten wat je precies nodig hebt en wat de voordeligste manier is in jouw situatie, zullen we in dit artikel behandelen. Mocht je op korte termijn een overname willen doen, dan weet je waar je moet zijn. Omdat je je aanvraag online kunt regelen, kun je al binnen aanzienlijke tijd het geld op je rekening hebben staan.
[branded content] Endeavour: ‘Marketeers moeten nog meer ondernemer worden!’
De full service digital agency Endeavour in Haarlem bestaat inmiddels 22 jaar. Met de inlijving van maar liefst 7 bureaus vanaf 2013 kan de agency zich inmiddels moeiteloos meten met alle grote spelers in de drukke digitale marketingvijver. In gesprek met de partners van de agency, Matthijs van Schendelen en Herwin van den Berg, over de missie van het bureau, de uitdagingen in marketing, de customer journey, de revolutie met AI en het terugbrengen van emotie in het merk. ‘Marketeers willen weten waar ze met hun merk over 7 jaar moeten staan, niet of hun SEO klopt.’
[branded content] De naadloze integratie van CSRD in de gehele keten
Verken de essentiële bijdrage van marketeers aan duurzaamheid en bewust consumeren, met een focus op het Net Positive concept en zijn invloed op bedrijfsstrategieën, waaronder die van IKEA.
[branded content] ‘Slim4 is het fundament onder onze inkoop’
AGU geniet brede bekendheid als oer-Hollands merk in fietskleding, regenkleding en fietstassen. Minder bekend is dat het ook een groothandelsbedrijf is. De variëteit in assortimenten en afzetkanalen stelt speciale eisen aan AGU’s voorraadbeheer.
[branded content] Emotionele journeys zonder frictie
Nieuwsgierig naar hoe bedrijven de klantreis verbeteren door het dichten van vaardigheidstekorten binnen marketingteams? Ontdek de cruciale rol van multidisciplinaire teams en Customer Data Platforms voor succesvolle full funnel strategieën.
[branded content] De Opkomst van de Algoritmische Media
Ontdek de nieuwste trends in digitale marketing en leer hoe algoritmen de advertentiewereld transformeren. Verfijn je vaardigheden voor 2024 door inzicht te krijgen in tracking, targeting en het optimaliseren van campagnes.
[branded content] Stijn Rohof (KPN): ‘Uiteindelijk gaat het erom de klant de beste kwaliteit te bieden’
KPN verwelkomt steeds meer nieuwe klanten op zijn netwerken. Dankzij de aanleg van glasvezel, nieuwe diensten en aantrekkelijke extra’s voor overstappers en bestaande klanten. Bepaald niet zonder succes, want de aanwas van nieuwe abonnees is nog nooit zo groot geweest.
[branded content] “Met één creatief team bedienen we de klant 360 graden”
Om klanten zowel offline als op social media vlak te kunnen bedienen, werkt het activatie bureau Hokra samen met de social creatives van zusterbureau Fresh Lemon. Waarom deze gouden combinatie zo goed werkt, vertellen Martin de Winter (directeur Hokra) en Nicole Roubos-van der Stelt (partner Fresh Lemon).
[branded content] Versterk je content met de alles-in-één neuromarketing AI-tool: Brainvine
Ben je op zoek naar een manier om met minimale inspanning maximale impact te realiseren? Maak kennis met Brainvine, jouw alles-in-één AI-oplossing.
[branded content] CX Essentials: leg een duurzaam fundament
In een tijd waarin klantbeleving of customer experience (CX) cruciaal is voor het succes van elk bedrijf, nodigt Aiden je uit voor een inspirerend webinar getiteld ‘CX Essentials: Hoe je het fundament legt voor een duurzame en winstgevende klantrelatie’. Dit online evenement vindt plaats op dinsdag 13 februari 2024 om 11.00 uur CET en biedt een diepgaande blik in de wereld van CX.
[branded content] Generatieve AI als onmisbaar hulpmiddel in jouw werkroutine
Ontdek de impact van generatieve AI op marketingbanen en de opkomst van innovatieve toepassingen, waaronder de Humane AI Pin. Leer hoe je je als marketeer kunt onderscheiden met diepgaande kennis en slim gebruik van AI, en vind praktische tips in het Digital Marketing Trendrapport 2024.
[branded content] CXbyEX brengt klanten én medewerkers verder
De gedachte dat tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten is niet nieuw. Creative agency Lemon Scented Tea denkt het niet alleen, maar doet het ook: CXbyEX.
[branded content] AI-Revolutie bij Traveldeal: 19,48% Conversie stijging!
In de digitale winkelstraten is het een bekend fenomeen: klanten die eenmalig iets kopen en vervolgens verdwijnen. Het werven van nieuwe klanten kost veel, terwijl het behouden van bestaande klanten vaak waardevoller is. Maar hoe veranderen we deze voorbijgangers in loyale fans?
De vijf belangrijkste digital marketing trends voor 2024
Ontdek de essentiële trends voor 2024 in het Digital Marketing Trendrapport van Beeckestijn Business School.
[branded content] “We werken continu aan nieuwe manieren om onze maatschappelijke betrokkenheid te vergroten”
Als grote logistieke speler streeft PostNL naar een zo klein mogelijke impact op het milieu en tegelijkertijd een zo positief mogelijke invloed op mens en maatschappij. Hoe en waarom?
[branded content] Praktische Tips voor Customer Journey Mapping
Ontdek praktische tips voor het starten van customer journey mapping en verdiep je in de wereld van klant- en medewerkerbeleving tijdens deze nieuwe podcastaflevering met Kees Kerkvliet.
[branded content] De marketingkalender voor 2024: evenementen die je absoluut niet mag missen
De marketingkalender voor 2024 is nu beschikbaar om gratis te downloaden!
[branded content] Zo zorg je voor extra bereik: combineer de kracht van TV en Out-of-Home
Campagnes zijn bijna drie keer effectiever met de juiste mediamix. Het wordt steeds uitdagender om via één traditioneel kanaal zoals TV, de massa te bereiken. Dit komt doordat mensen minder frequent lineair TV kijken en er nog slechts een handvol programma’s zijn waarmee je in één klap een miljoenenpubliek bereikt. Hoe vul je het lagere TV-bereik effectief aan met (Digital) Out-of-Home?
[branded content] De toekomst van online marketing: trends en voorspellingen
Online marketing: je kent ‘t wel. Het is een wereld die zich snel ontwikkelt en als ondernemer kan het soms best uitdagend zijn om al die trends en ontwikkelingen bij te houden. De verwachtingen, wensen en behoeften van de klant veranderen continu om nog niet te spreken over de technologische ontwikkelingen. Een goede marketingstrategie is de sleutel tot een succesvol bedrijf.
[branded content] “Met elkaar samenwerken, zonder dat concurrentie meespeelt, is dé manier om snelheid en schaalbaarheid in duurzaamheid te creëren”
De impact van PostNL op het klimaat zo klein mogelijk maken, het is een van de dingen waar Lead Sustainability, Suzanne Debrichy, zich dagelijks mee bezighoudt. “We zijn al sinds 2007 bezig met onze impact op het klimaat. Doordat we duurzaamheid strategisch positioneren, zit het nog meer verankerd in de organisatie.”
[branded content] Verdiep je in de Fascinerende Wereld van Large Language Models(LLM’s)
Ontdek de wereld van Large Language Models (LLM’s) met indrukwekkende inzichten en ontdekkingen. Leer over trainings modellen en onthul de geheimen van AI-technologie met boeiende verhalen over ethiek, training en de evolutie van deze mysterieuze modellen.
[branded content] Marketing Reality Movement heeft een punt
Het aanwijzen van een klantsegment is geen hogere wiskunde, maar het vinden van je total adressable market vereist slimheid en inlevingsvermogen
[branded content] Young Impact Awards: broedplaats voor samenwerking tussen jongeren en het bedrijfsleven
Ondanks de uitdagingen waar jongeren vandaag de dag mee te maken hebben, presteren velen van hen het om een positief verschil te maken voor de samenleving. De afgelopen maand kregen vijftien bijzondere jongereninitiatieven een impuls dankzij een nominatie voor de Young Impact Awards.
[branded content] “Demand Generation, Duurzaamheid en CX topprioriteit onder Marketeers”
Marketing Mid Year Monitor 2023: Hoe denken marketeers over trends en ontwikkelingen in hun vakgebied?
[branded content] De Ultieme Gids voor Google E-E-A-T Optimalisatie
Ontdek hoe Google's E-E-A-T principes (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) de kwaliteit van je website beïnvloeden. Bouw vertrouwen op met betrouwbaar gedrag, merkgezag en hoogwaardige content voor een sterke online aanwezigheid.
[branded content] Nieuwe tool Brainvine Feeds transformeert data marketing
Brainvine, de specialist in AI-gedreven content creatie, lanceert een baanbrekende nieuwe tool: Brainvine Feeds. Deze tool is meer dan alleen een hulpmiddel, het is een gamechanger in data marketing.
[branded content] Hoe ziet jouw marketingplan voor 2024 eruit?
2024 ver weg? Het is alweer oktober. Dit is voor veel marketeers de tijd waarin de marketingplannen voor komend jaar worden vastgesteld. It better be good. Geheimtip: focus op je ICP.
[branded content] “Met elkaar kunnen we nog veel bereiken als het gaat om snel en duurzaam internationaal vervoeren”
Internationaal groeien en internationale zendingen eenvoudig maken, dat is waar Spring Global Delivery Solutions bedrijven mee kan helpen. ‘Met Spring bouwen we aan een Europees netwerk van en voor e-commerce klanten. Inmiddels hebben we al elf vestigingen buiten de Benelux’, legt Tijs Reumerman, verantwoordelijk voor de internationale activiteiten van PostNL, uit.
[branded content] De Toekomst van SEO: Het Belang van Relevantie in Tekstoptimalisatie
Ontdek de sleutel tot succesvol conversiegericht schrijven: de balans tussen verleidelijke teksten en SEO. Leer hoe je de lezer overtuigt en activeert zonder de menselijkheid te verliezen. Vergroot je vindbaarheid en maak een sterke eerste indruk op Google's 'homepage'.
[branded content] Design Thinking: Toepassing en Praktijk
Design Thinking wint razendsnel aan populariteit binnen commerciële organisaties, maar het is nog niet volledig geïntegreerd. In deze podcast van Studio Beeckestijn deelt Sabine Croes haar inzichten over de essentie van Design Thinking en de impact ervan op het bedrijfsleven.
[branded content] Bepaalt AI over 5 jaar het bestaansrecht van elke marketeer?
Is datagedreven marketing niet veel meer dan een buzzword? En bepaalt AI over 5 jaar het bestaansrecht van elke marketeer?
[branded content] Met DOOH wint Walibi mentaal marktaandeel
Consumenten worden dagelijks aan een grote hoeveelheid reclameboodschappen blootgesteld. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw uiting opvalt én dat de campagne jouw merk laat groeien?
[branded content] “Als marktleider vinden we dat we onze verantwoordelijkheid moeten pakken”
Door duurzame oplossingen te introduceren en in te zetten neemt PostNL als marktleider verantwoordelijkheid voor haar mensen én het milieu. Volgens Stephan van den Eijnden, sinds eind 2022 commercieel eindverantwoordelijk voor E-commerce, is duurzaamheid meer dan alleen werken aan minder uitstoot: “Er is actie nodig om gezamenlijk belangrijke stappen te zetten. Mooi weer spelen is niet voldoende.”
[branded content] Jouw marketingdoelen voor 2024 stellen én behalen
De tijd vliegt. Als marketeer ben je waarschijnlijk al bezig met je plannen voor 2024. Je staat stil bij wat je volgend jaar wilt bereiken. Of je nu streeft naar een grotere naamsbekendheid, meer interactie met je doelgroep, stijgende verkoopcijfers of een combinatie van verschillende doelstellingen; op de luchthavens van Schiphol kun je jouw doelgroep op het juiste moment, op de juiste locatie en via de juiste middelen prikkelen.
[branded content] “Een CRM-systeem met alleen maar juiste gegevens is een utopie”
De rol van het crm-systeem in een datagedreven wereld en de vraag: Zit sales nog wel te wachten op een berg MQL’s?
[branded content] De internationale jongensdroom van Phone Factory
Voor de drie bevriende ondernemers Bart Latenstein, Jan-Willem van der Knoop en Jeffrey van Battum was Nederland al heel snel te klein. België was de eerste logische toevoeging aan hun webshop voor telefoonhoesjes en smartwatchbandjes en twee jaar geleden kwamen daar na Duitsland, ook Frankrijk, Spanje en de UK bij. “Een uitdaging,” vertelt Van Battum, “omdat geen buitenlandse markt hetzelfde is.”
[branded content] Stap voor stap naar een gepersonaliseerde klantreis
Modebewust Nederland weet online vaak de meest trendy kleding en accessoires te vinden. Termeer Groep draagt daar graag aan bij met de merken Sacha, Manfield en Sissy-Boy. Nu websites niet langer kunnen leunen op third-party data, is het lastiger om de klant een gepersonaliseerde marketing ervaring aan te bieden.
[branded content] Langdurig engagement genereren met OOH-ads
In de wereld van out-of-home-advertising kan het lastig zijn écht contact te maken met je doelgroep. Vaak gaat het immers om passanten, die gemiddeld 2 seconden naar eenzelfde media-object kijken. In de campagne van Tenue de Soleil (een duurzaam, B Corp-gecertificeerd zonbeschermingsmerk) ligt deze aandachtsspanne echter een stuk hoger.
- AlgemeenNieuws Lexus introduceert nieuwe LBX met...Nieuws SAN NKOTB: Van Shortlist naar FinalistNieuws Kantar BrandZ Top 30: 'Booking.com...Nieuws [onderzoek] Miljoenen Nederlanders...Nieuws Wanted: wielrennende of...Nieuws Nicole van Lieshout van Noordwijk...
- B2BNieuws [onderzoek] Druk op...Nieuws Martien Korting van Gripp:...Nieuws Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een...Nieuws BvA: Wees kritisch maar noem...Nieuws De 8e editie van Nima Marketing Day...Nieuws Tweede keynotespreker NMD24 bekend:...
- BureausNieuws Drie finalisten SAN New Kids on the...Nieuws De marketingtransfers van week 17,...Nieuws Medewerkers Arag geven je de...Nieuws NS laat reizigers aan het woord in...Nieuws Xelion kiest Fightclub Nieuws Nieuwe campagne...
- ContentmarketingWeblog [column] Hoe klinkt jouw merk als...Nieuws Realityprogramma Het Blok en Praxis...Nieuws EasyToys lanceert realityshow The...Nieuws Heineken lanceert ‘saaie telefoon’...Nieuws Ziekenhuis lanceert wervingscampagne...Nieuws Snickers en Noa Lang maken en vragen...
- DesignNieuws I Love Illustration Gallery start...Nieuws Wehkamp lanceert naast nieuwe...Nieuws Dopper lanceert digital product...Nieuws Nieuwe huisstijl voor Opel-showroomsWeblog [column] Adidas: we wisten het nietNieuws Samsung speelt met werkelijkheid in...
- Food en RetailNieuws Albert Heijn introduceert AH...Nieuws [marketeer 200] Chiel van Leeuwen -...Nieuws Jumbo lanceert Deep screen - 3D...Weblog Column Wat leren we van de Chinese...Nieuws Subways Royal Submarines duiken weer...Nieuws Hema springt in op rookworst-rel
- MediaNieuws Nieuwe campagne PrimarkNieuws Odido en CPNB brengen gewild...Weblog [column] Top 5-TikTok-trends:...Nieuws DPG lanceert nieuw mediamerk voor...Weblog [column] Top 5-TikTok-trends:...Weblog [column] BvA: Wees zuinig op...
- Online MarketingNieuws Wet aangenomen: TikTok VS moet...Nieuws Certificaat en register voor...Nieuws [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen...Nieuws OrangeValley erkend als Great Place...Weblog [column] TikTok China beschermt de...Nieuws Energieleveranciers scoren gemiddeld...
- SponsoringNieuws Premier Padel Rotterdam gesponsord...Nieuws ING en Concertgebouworkest 35 jaar...Nieuws Heineken hoofdsponsor 10e editie...Nieuws Atradius shirtsponsor Nederlandse...Nieuws MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor...Nieuws Partnership Herbalife met...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »