Design Bridge prikkelt zintuigen voor Johnnie Walker
- Design
- 18 mei 2015 @ 15:24
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual idBranding
- 18 mei 2015 @ 15:24
- Redactie Design
Ontwerpers kiezen gauw voor een vormen- en kleurentaal om verhalen tastbaar te maken. Maar hoe kun je met design een zintuiglijk verhaal vertellen, hoe beeld je een gevoel of ervaring uit? Bureau Design Bridge pakte deze uitdaging aan, samen met de Britse kunstenaar Arran Gregory.
Bewegende visual story
“We wilden het verhaal van Johnnie Walker op een compleet nieuwe manier vertellen,” zegt Claire Parker, Executive Creative Director bij Design Bridge Amsterdam. “We zochten een levende, bewegende visual story die de emotionele waarden van elk afzonderlijk smaakprofiel overbrengt. Daarnaast wilden we naar voren brengen hoe het merk voelt, hoe je het ervaart.”
Geobsedeerd door details
Arran Gregory, afgestudeerd aan het Chelsea College of Art en een grote naam in het creatieve circuit van Londen, is gefascineerd door het ambacht van Johnnie Walker, maar vooral ook door het verhaal erachter. “Johnnie Walker is een smaakartiest, ik ben een beeldartiest. We zijn allebei geobsedeerd door details en we streven allebei pure klasse na,” zegt hij. “Ware luxe is tijdloos, maar mag nooit statisch zijn. Dan wordt het saai en voorspelbaar. We hebben in onze samenwerking gezocht naar een inspirerende invulling, om daarmee inspirerende reacties los te krijgen.”
Sculptuur van de 'striding man'
Het resultaat is een 2 meter hoge sculptuur van de iconische Johnnie Walker ‘striding man’, geplaatst in een constant veranderende wereld van licht en beweging. Een kaleidoscoop van kleuren en vormen licht de persoonlijkheden van de verschillende labels uit. Het verhaal loopt van rood naar zwart, dubbel zwart, goud en platina: een interpretatie van smaak, bedoeld om de zintuigen te prikkelen.
Design Bridge en Gregory vertellen
De installatie is 21 en 22 mei te zien op ‘What Design Can Do’ in de Stadsschouwburg in Amsterdam. Design Bridge leidt hier samen met Gregory een breakoutsessie, waar zij het creatieve proces uit de doeken doen en vertellen hoe conceptual art commercieel design naar een vernieuwend en memorabel niveau kan tillen.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing