[winner] Zilveren Lamp voor Studio de Ronners
- Design
- 20 apr 2018 @ 12:30
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - AwardsVisual id
- 20 apr 2018 @ 12:30
- Nanny Kuilboer
‘No-nonsense en aansprekend voor iedereen’, aldus de jury van de ADCN Awards over het campagnebeeld dat Studio de Ronners maakte voor het Wildlife Film Festival Rotterdam.
‘Het voelt toegankelijk en ziet er simpel uit. En juist dat is een van de moeilijkste dingen om te doen.’ Met de campagne voor het Wildlife Film Festival Rotterdam wonnen de Ronners een zilveren ADCN Award in de categorie Grafisch Ontwerp. De Awards werden dinsdag 17 april uitgereikt in de Nationale Opera & Ballet in Amsterdam.
Het WFFR is een meerdaags filmfestival gericht op het vertonen van wildlife films en documentaires. Ieder jaar staat een dier centraal tijdens het festival: in 2015 amfibie, in 2016 de walvis en afgelopen jaar de flamingo.
Wilfred van der Weide, graphic designer bij de Ronners: ‘Het campagnebeeld en de achterliggende strategie bestaat uit een opvallend “dierenicoon”. Het beeld ontstaat door karakteristieke delen van het dier (poten, staart, snavel) uit te lichten. Samen met de gekozen ledematen ontstaat een woordbeeld in de vorm van het lichaam van het dier.’
Studio de Ronners is een bureau voor grafische communicatie met vestigingen in Rotterdam, Groningen en Antwerpen. Het ontwerp- en communicatiebureau werd in 2001 opgericht door de twee broers Arwen en Matthijs Ronner in de stad Groningen.
Fotografie: Aad Hoogendoorn
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
- The Drum over SXSW 2024
Laatste Nieuws
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
- Hunter Douglas wint R+T Innovation... 20-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing