Contentmarketeer Sarah is nooit ziek en gaat nooit op vakantie
- Design
- 13 feb 2024 @ 09:09
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - AI
- 13 feb 2024 @ 09:09
- Nanny Kuilboer
De focus van Typetone ligt op het opzetten van een AI-uitzendbureau met enkel digitale medewerkers. Vandaag lanceert de AI-start-up contentmarketeer Sarah.
Sarah doet er volgens Typetone ongeveer tien minuten over om een contentstrategie te maken voor de aankomende drie maanden. Vervolgens kan ze de contentstrategie ook zelf uitvoeren. Ze maakt teksten, zoekt hier afbeeldingen bij en kan de berichten vervolgens autonoom publiceren op kanalen, zoals socialmediakanalen en nieuwsbrieven. Sjoerd de Kreij, medeoprichter van Typetone: ‘Een digitale contentmarketeer maakt het voornamelijk mogelijk voor midden en kleine bedrijven om goed zichtbaar te worden. Voor een paar honderd euro per maand kun je als ondernemer grote volumes draaien in externe communicatie en het opnemen tegen grote corporaties. Bijkomend voordeel is dat deze medewerker nooit ziek is of op vakantie gaat, en dus altijd beschikbaar is.’
Hoe werkt Sarah?
De Kreij: ‘Wanneer een organisatie Sarah in dienst neemt, wordt allereerst alle kennis over deze organisatie ingeladen. In al haar teksten wordt hierdoor de schrijfstijl aangehouden die past bij de organisatie. Daarnaast wordt Sarah ook geïntegreerd met de voor haar relevante systemen. Tot slot wordt ze gekoppeld aan verschillende nieuwsbronnen waar nieuws uit wordt gefilterd dat van toepassing is op de betreffende organisatie. Dit laatste zorgt ervoor dat Sarah in staat is om proactief nieuwe ideeën te delen met haar menselijke collega’s, bijvoorbeeld via Slack. Hier zit ook deels het grote verschil met reeds bestaande AI-systemen, zoals chatbots en taalmodellen. Naast dat Sarah proactief is, kan zij ook zelfstandig taken voltooien, zoals berichten, die zij zelf heeft geschreven en ingepland, publiceren op sociale mediakanalen.’
De toekomst van werk
De Kreij verwacht dat digitale medewerkers binnen een jaar onderdeel zullen zijn van elk team. ‘Bijna elk bedrijf heeft problemen met het werven van ervaren personeel en dat is straks opgelost. De medewerkers kunnen gelijk starten en chatten en communiceren met je zoals menselijke collega's. Na Sarah, die ingesteld is als contentmarketeer, komen er op korte termijn nog meer digitale medewerkers bij met andere functies.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing