Sponsorlessen van The Voice Kids

10aug 201715:40
  • Sponsoring
  • 45280 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ActivatieSponsorRingInstore marketingTelevisieproductieMarketing

nieuws Van de successen van prijswinnaars kun je leren, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig hebben gerepareerd. Succes én fouten stonden onlangs centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze deze zomer in de serie Sponsorlessen. Vandaag deel 2: de uitdaging van WE Fashion met The Voice Kids.

De nieuwe shoppingzone heet Alexa

10aug 201710:42
  • Food-en-retail
  • 10832 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • InnovatieWinkelen

weblog Spraak gestuurde systemen vervangen het toetsenbord en worden onze nieuwe vriend of vriendin. Apple, Facebook, Google, Samsung, allemaal werken ze aan het fenomeen spraak gestuurd. Amazon is op dit moment de leider in deze nieuwe techniek met een ongekend fenomeen dat in 2015 werd geïntroduceerd: Alexa.

Brandmanager Rijks (Hertog Jan): onze authenticiteit is ons marketingwapen

10aug 201709:44
  • Food-en-retail
  • 9940 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Merken

nieuws Hertog Jan lanceerde recentelijk ‘Het Genootschap’: een verbond van cafés met liefde voor bier. Het Limburgse biermerk heeft 27 cafés geselecteerd die Hertog Jan op het hoogst mogelijke niveau presenteren. De cafés zijn verspreid door heel Nederland. Paul Rijks, Senior Brand Manager van Hertog Jan, over het initiatief: ‘Wij vinden het belangrijk dat wij deze café-eigenaren kunnen helpen om de juiste beleving van het merk en al onze bieren neer te zetten.’

AKO brengt winkelbeleving zoals 'back to school' tot leven

10aug 201700:02
  • Food-en-retail
  • 12403 x gelezen
  • Link
  • Paul Moers
  • MarketingFood

weblog AKO begeeft zich op het vlak van high-traffic retail met een belangrijke focus op lezen. De boekenmarkt heeft de afgelopen jaren onder druk gestaan, maar is weer volop in beweging. Met een eigenzinnige visie en insteek probeert AKO de markt naar haar hand te zetten. Dit blijkt meer dan aardig te lukken. Daarbij worden experimenten niet geschuwd. De directie heeft het lef om nieuwe dingen te proberen.

Kleinere merken vinden klant belangrijker

9aug 201714:07
  • B2b
  • 9252 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Verkoop

nieuws Europese consumenten (53%) vinden dat kleinere merken hun behoeften belangrijker vinden dan grotere merken. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van technologiespecialist Ricoh. Slechts een vijfde (21%) van de respondenten gelooft dat grotere merken meer aandacht aan hen besteden, ook al hebben deze bedrijven meestal meer middelen ter beschikking.

Voetbalclub Arsenal gekleed door Cavallaro Napoli

9aug 201712:23
  • Sponsoring
  • 11703 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MarketingPartnershipVoetbal

nieuws Cavallaro Napoli is een tweejarige overeenkomst aangegaan met de Britse voetbalclub Arsenal. De komende twee jaar is het Nederlands-Italiaanse kledingbedrijf de 'formal wear partner' van 'The Gunners'. Zowel de spelers, de technische staf als het managementteam worden voorzien van een compleet nieuwe look.

De Bijenkorf bezorgt gratis thuis

8aug 201715:09
  • Food-en-retail
  • 12656 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • E-commerce

nieuws E-commerce klanten van De Bijenkorf kunnen vanaf nu gebruik maken van de nieuwe PostNL-optie om bestellingen op afspraak en zonder extra kosten te laten bezorgen. Dat geldt voor zowel de standaard- als de avondbezorging van De Bijenkorf. Er geldt geen minimum orderwaarde.

Intersport succesvol met KNVB-partnership vrouwenvoetbal

8aug 201710:29
  • Sponsoring
  • 11966 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MarketingSponsoringVoetbal

nieuws Intersport kijkt trots terug op het eerste jaar als KNVB-partner van het vrouwenvoetbal, met het gewonnen EK Voetbal als kers op de taart. Naast ING en Nike toonde ook het sportmerk in september vorig jaar het lef om zich aan het vrouwenvoetbal te verbinden. Intersport is daarmee de eerste partner in de historie van de KNVB die zich exclusief aan het vrouwenvoetbal verbindt.

5 finalisten Nationale RestaurantPITCH bekend

7aug 201713:08
  • Food-en-retail
  • 11388 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Acties

nieuws Vijf kandidaten hebben de voorronde van de Nationale RestaurantPITCH doorstaan en zijn doorgedrongen tot de finale. Uit deze groep wordt de winnaar met een veelbelovende horeca pop-up idee gekozen. Deze winnaar krijgt tijdens de komende Horecava in januari 2018 zijn of haar eigen pop-up restaurant. De finalepitch van de competitie is op woensdag 23 augustus.

Keynote MarTech17 Jeremiah Albinus: 'Eigenzinnig FonQ scoort met afwijkende koers'

3aug 201713:03
  • Bureaus
  • 45647 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesInterviewBrandingMarketingMerken

nieuws 'Vind jouw mooi.' Taalfout of slimme woordspeling? Webwinkel FonQ wist er in ieder geval veel aandacht mee te trekken. De crossmediale campagne heeft meer opvallende elementen. Reden voor MarketingTribune om Chief Marketing Officer Jeremiah Albinus eens uitgebreid aan de tand te voelen. Hij spreekt 9 november op het Marketing & Technology Event. 'Met spelfouten creëren wij stopping-power.'

Procter & Gamble bezuinigt op online reclame

3aug 201711:31
  • Bureaus
  • 34220 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenOnline advertisingMarketingReclame

nieuws Procter & Gamble heeft afgelopen kwartaal fors gesnoeid in de eigen uitgaven aan online reclame. De multinational, bekend van merken als Ariel, Always, Gillette en Pampers, heeft er de afgelopen drie maanden 85 miljoen euro minder aan uitgegeven, zonder serieus effect op de verkoop van de eigen producten. 'We laten share of voice los.'

Liegebeest 2017: Wakker Dier nomineert foute campagnes Almhof, Albert Heijn, Rio Mare en Friesche Vlag

3aug 201711:30
  • Bureaus
  • 33207 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MVOMerkenFoodCampagnesAward

nieuws Wakker Dier heeft vijf kandidaten genomineerd voor de verkiezing van de Liegebeest 2017: Albert Heijn (tweemaal), Almhof, Rio Mare en Friesche Vlag. Supermarktketen AH dingt mee met z'n 'happy fish' en de eigen serranoham van Albert Heijn, zuivelmerk Almhof vanwege z'n koeien, Rio Mare om de tonijn en Frische Vlag vanwege de vermeende ‘plantaardige’ koffiemelk.

Takeaway maakt verlies en investeert in marketing

3aug 201711:27
  • Online
  • 18528 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • StrategieMarketing

nieuws Takeaway maakt in de eerste zes maanden van 2017 21,8 miljoen euro verlies. Het gaf 58,8 miljoen euro uit aan marketing en reclame-uitgaven in met name Duitsland en Polen, twee van zijn kernmarkten.

Specsavers boekt omzetrecord en luidt noodklok

2aug 201711:13
  • Food-en-retail
  • 9644 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Producten en dienstenWinkelen

nieuws Specsavers heeft in Nederland zijn boekjaar afgesloten met een recordomzet van ruim 135 miljoen euro. Hiermee realiseert het een stijging van ruim 6 procent ten opzichte van het boekjaar 2015-2016 (127 miljoen euro). In alle productcategorieën (brillen, hoortoestellen en contactlenzen) noteert Specsavers Nederland een groei in verkoopvolumes en behaalt het een top 2-positie in zowel de optiek- als de audicienbranche. Tegelijkertijd luidt algemeen directeur Remko Berkel de noodklok over de ‘wildgroei’ aan off- en online brillenverkopers.

De supermarkt als ontmoetingsplek

1aug 201711:22
  • Food-en-retail
  • 17749 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • WinkelenPackaging

weblog Hoe ziet de supermarkt van de toekomst eruit? Albert Heijn bestaat 130 jaar en ging in het kader hiervan op onderzoek uit. De supermarktketen vroeg millennials en 65+’ers onder andere naar hun ideeën over de supermarkt van de toekomst, duurzaamheid over 20 jaar en eten in 2025. De conclusie: 'De supermarkt van de toekomst is een groene, sociale ontmoetingsplek vol inspiratie' [1]. Welke gevolgen heeft dit voor de verpakking?


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken