BrandDeli heeft minste last van WK voetbal

BrandDeli heeft minste last van WK voetbal
  • Media
  • 1 jul 2014 @ 14:57
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieKijkcijfers

Grote sportevenementen als het WK voetbal hebben traditiegetrouw veel invloed op de kijkcijfers. Tijdens de groepsfase van het WK in Brazilië werd gemiddeld 19 procent meer televisie gekeken en de wedstrijden trekken grote kijkersaantallen. Door kijkersprofiel en programmering hebben de zenders van BrandDeli minder last van het WK dan de zenders van andere exploitanten.

BrandDeli begon de maand juni, tot aan de start van het WK, goed met een marktaandeel van 16,6 procent (20-49 jaar). De zenders met een meer vrouwelijk profiel zoals ID, MTV en TLC bleven ook na de start van het WK veel kijkers trekken en - ondanks het mannelijke profiel - werden ook de zenders Comedy Central, Discovery Channel, FOX en National Geographic Channel goed bekeken. Hierdoor sloot BrandDeli de maand af met een marktaandeel van 13,2 procent (20-49 jaar), waarmee BrandDeli in juni na STER en RTL, de derde partij in de markt was.

BrandDeli is een mediabedrijf dat ontstaan is uit een samenwerking van Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels. De organisatie representeert in totaal twaalf lineaire en digitale TV-merken in Nederland: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, TeenNick en TLC. BrandDeli is verantwoordelijk voor de verkoop van zowel spot, online als Brand Partnerships. 

www.branddeli.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken