BrandDeli heeft minste last van WK voetbal
- Media
- 1 jul 2014 @ 14:57
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieKijkcijfers
- 1 jul 2014 @ 14:57
- Redactie Media
Grote sportevenementen als het WK voetbal hebben traditiegetrouw veel invloed op de kijkcijfers. Tijdens de groepsfase van het WK in Brazilië werd gemiddeld 19 procent meer televisie gekeken en de wedstrijden trekken grote kijkersaantallen. Door kijkersprofiel en programmering hebben de zenders van BrandDeli minder last van het WK dan de zenders van andere exploitanten.
BrandDeli begon de maand juni, tot aan de start van het WK, goed met een marktaandeel van 16,6 procent (20-49 jaar). De zenders met een meer vrouwelijk profiel zoals ID, MTV en TLC bleven ook na de start van het WK veel kijkers trekken en - ondanks het mannelijke profiel - werden ook de zenders Comedy Central, Discovery Channel, FOX en National Geographic Channel goed bekeken. Hierdoor sloot BrandDeli de maand af met een marktaandeel van 13,2 procent (20-49 jaar), waarmee BrandDeli in juni na STER en RTL, de derde partij in de markt was.
BrandDeli is een mediabedrijf dat ontstaan is uit een samenwerking van Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels. De organisatie representeert in totaal twaalf lineaire en digitale TV-merken in Nederland: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, TeenNick en TLC. BrandDeli is verantwoordelijk voor de verkoop van zowel spot, online als Brand Partnerships.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing