Homotijdschrift Expreszo wordt online medium
- 17 sep 2014 @ 12:53
- Redactie Media
Homotijdschrift Expreszo verdwijnt. Het onder jongeren populaire magazine zal in oktober voor het laatste op papier verschijnen. Daarna zal Expreszo doorgaan als online magazine en LHBT-jongerenvereniging.
Het laatste nieuws op het gebied van jongeren, seksuele oriëntatie en gender-identiteit, maar ook de interviews, rubrieken en achtergrondartikelen uit het blad zijn voortaan gratis online beschikbaar. De vrijwillige redacteuren, vormgevers en fotografen van Expreszo gaan al hun creativiteit en inzet richten op de webeditie, aldus de hoofdredactie.
'De stap naar online biedt volgens de hoofdredactie meer mogelijkheden dan ooit', vertelt hoofdredacteur Tom Haines in BN/De Stem. 'We kunnen straks meer bieden voor een breder publiek. We gaan gebruikmaken van video en social media en kunnen makkelijker inspelen op de actualiteit. De vertrouwde kwaliteit van Expreszo wordt sneller en breder toegankelijk.'
Expreszo wil zichzelf ook nog meer dan voorheen profileren als belangenverenging voor jongeren die lesbisch, homo, bi of trans zijn. De jongeren die nu lid zijn van het blad krijgen de kans hun abonnement om te zetten in een lidmaatschap.
Met het verdwijnen van de papieren editie neemt Haines afscheid als hoofdredacteur. Het stokje wordt overgenomen door adjunct Wouter van Dijke, die eerder al verantwoordelijk was voor de content op de website van Expreszo.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- magazine
- stopt
- online medium
- website
- LHBT
- belangenverenging
- gratis
- jongeren
- tijdschrift
- Expreszo
- gay
- Tom Haines
- papier
- lidmaatschap
- community
- homo
- homotijdschrift
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ziggo Sport verwerft triple CL... 30-04-2024
- Ster realiseert 201 miljoen euro in... 30-04-2024
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing