Directeur Marieke Cambeen vertrekt bij Audax

Directeur Marieke Cambeen vertrekt bij Audax
  • Media
  • 22 okt 2014 @ 10:26
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • JournalistiekMediaPrintPersonaliaZakelijk

Marieke Cambeen, directeur bij Audax Publishing, stopt per 1 november. Haar klus is klaar, aldus Audax. De ontstane vacature wordt intern ingevuld.

Sinds de zomer van 2012 was Cambeen als interim-directeur verbonden aan Audax. In die periode heeft zij focus aangebracht in de activiteiten van de uitgeverij, de verkoop van de bladen Girlz! en CosmoGIRL aan Z-Press Young begeleid en de basis voor het rendement van de uitgeverij verbeterd. Bovendien initieerde zij nieuwe e-commerce-activiteiten zoals Mooinietduur.nl. 'Nu haar opdracht is afgerond is het tijd voor een volgende fase'. meldt Audax.

Eric Willems, CEO van Audax: 'De commerciële slagkracht op lezers- en advertentiemarkt van Audax Publishing is sterk verbeterd. Ook inhoudelijk werden de titels aangescherpt. De organisatie werd gestroomlijnd. Marieke heeft haar taak uitstekend verricht. Het fundament dat zij heeft gelegd hopen we nog verder te kunnen doorvoeren. Wij zijn Marieke heel dankbaar en we wensen haar succes toe in haar verdere loopbaan.' 

Audax realiseerde in 2013 een omzetdaling van ruim 30 miljoen euro tot een resultaat van 251 miljoen euro, zo meldde de uitgeverij vrijdag. Het resultaat na belastingen bedroeg een verlies van 3,6 miljoen euro, dat Audax hoofdzakelijk toeschrijft aan eenmalige reorganisatiekosten. De directie verwacht voor het lopende jaar een verbetering van het resultaat, gevolgd door een duurzame winst in 2015.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken