Crowdfund-uitgeverij TenPages.com maakt doorstart

Crowdfund-uitgeverij TenPages.com maakt doorstart
  • Media
  • 7 mei 2015 @ 12:57
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • CrowdfundingInnovatieVerdienmodellenOnline

Crowdfund-uitgeverij TenPages.com heeft op 1 mei een doorstart gemaakt. Het crowdfunding-platform voor boeken werd in april 2014 overgenomen door Jaap Burgstra van Tekst en Uitleg BV. Het team van TenPages kiest een andere opzet en lanceert bij de herstart direct drie nieuwe projecten.

TenPages.com richt zich vooral op debuterende schrijvers en wil met tips en inspiratie de drempel tot een professionele publicatie verlagen. De drie eerste projecten zijn daarom vooral gericht op het debuteren en het ‘leren kennen’ van het schrijf- en uitgeefproces. Dit zijn de drie projecten:

  • Platform Ten wordt een periodiek magazine over schrijven. In de eerste editie ‘De Debutant’ vertellen schrijvers als Roelof ten Napel, Roman Helinski, Hannah Wagendorp en Eva Kelder over hun debuut.
  • ‘TenPages in a box’ is een collector’s item waarbij men inzicht krijgt in het proces tussen het handgeschreven manuscript en de uiteindelijke publicatie.
  • TenPages Lounge Party is de kick-off party van TenPages.com waarbij gevestigde auteurs en beginnende schrijvers elkaar kunnen leren kennen. Poetry Pusher Justin Samgar (ex-huisdichter van BNN en VARA) zal die avond als host optreden.

Het nieuwe TenPages.com zet in op donateurschap, interactie en bijzondere projecten. Het principe waarbij aandeelhouders meeverdienen aan de uitgave van een boek, maakt plaats voor een donatiesysteem. Donateurs ontvangen leuke en sympathieke ‘rewards’ voor hun bijdragen. Als een project uiteindelijk niet succesvol blijkt, wordt het volledige donatiebedrag omgezet in een coupon die te besteden is in de TenPages-webshop, waarin alle in Nederland uitgegeven boeken te koop zijn.

Strengere selectie en minder uitgaven

De projecten zullen anders van insteek zijn dan bij het vorige crowdfund-concept, dat tot een voortijdig einde van TenPages.com leidde. Zo staan er minder projecten tegelijkertijd op het platform en zal er een selectie plaatsvinden. Daarbij zal TenPages de projecten zelf uitgeven. Iedereen met een vergevorderd manuscript en een goed idee kan dit insturen.

Nieuw is ook de inspiratiepagina. Hierop kunnen bezoekers interviews met schrijvers vinden, maar ook bijvoorbeeld een dagboek van een debutant en een fotoreportage van schrijvers in hun werkkamer.

Initiatiefnemer Jaap Burgstra werkt momenteel samen met Ben Huizinga en Coen Borgman, die beide op freelance-basis bij het project zijn betrokken. In een interview op TenPages.com vertelt Burgstra over zijn hernieuwde ambities. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken