Centraal Beheer start 'visuele' radiocampagne voor InruilDeals
- Media
- 26 jan 2016 @ 14:29
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OutdoorReclameCampagnesRadioInnovatie
- 26 jan 2016 @ 14:29
- Redactie Media
Centraal Beheer adverteert met zijn huidige InruilDeals-campagne onder meer op snelwegmasten en radio, maar het bijzondere is dat beide media zijn gekoppeld. Bij uitzending van de radiocommercial wordt een signaal afgegeven naar de digitale reclamemasten, waar vanaf vandaag op zes high-traffic locaties langs de Nederlandse snelwegen gedurende enkele minuten exclusief de boodschap van Centraal Beheer zichtbaar is. De betrokken partijen spreken van een 'wereldprimeur'.
Ellen van der Horst, Communicatiemanager Centraal Beheer: 'Centraal Beheer staat altijd open voor innovatieve manieren om met haar klanten in contact te komen. Met dit mediatype doen we echt wat nieuws. Tegelijkertijd te zien én te horen zijn voor automobilisten op de snelweg geeft een extra impuls aan onze geïntegreerde InruilDeals autocampagne. Het "Hé, wat een toevallig moment!" is verrassend en opvallend en versterkt daardoor de herkenbaarheid van deze campagne van Centraal Beheer.'
In gesprekken tussen OMD en OOHA Media kwam het idee van de zichtbare radiocampagne ter sprake. OMD-moeder Omnicom Media Group (OMG) zag in deze ontwikkeling direct een uitgelezen kans voor het vergroten van de impact van de campagne voor Centraal Beheer, aldus managing director Olger Smit: 'De marketingprestaties van onze klanten zijn over de afgelopen jaren verder verbeterd door slimme toepassingen van de technologie van het syncen van mediumtypen. Ik ben er trots op hoe dit team in deze samenwerking de inzet daarvan naar een volgend niveau heeft gebracht. Dit smaakt naar meer.'
Synchronisatie van Digital Out of Home en Radio past in de traditie van technologische innovatie die het bedrijf Mediasynced al lange tijd inbrengt in de samenwerking. 'Mediasynced synchroniseerde al eerder TV-commercials met online campagnes, in samenwerking met OMD. Dit bood een uitstekende basis van wederzijds vertrouwen om voor deze innovatie goed en snel te schakelen', aldus Mark van de Crommert, CEO Mediasynced.
Door de koppeling tussen beiden mediumtypen vergroot men niet alleen de contactkans, maar vullen ze elkaar ook aan in eigenschappen. Hiermee is een visueel component aan radio toegevoegd en de beknopte inhoudelijke boodschap van een snelwegmast middels audio rijker gemaakt. Of deze innovatie ook daadwerkelijk leidt tot een verhoging in campagnebekendheden en merkvoorkeur, gaat OMD onderzoeken. Voor de technische realisatie zijn verder Adform en MyAdbooker betrokken.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Centraal Beheer
- OMD
- OOHA Media
- technologie
- campagne
- Omnicom
- InruilDeals
- OMG
- MyAdbookers
- radio
- outdoor
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing