ACM akkoord met overname TMG door Mediahuis

ACM akkoord met overname TMG door Mediahuis
  • Media
  • 2 mei 2017 @ 10:08
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • DagbladenNieuwsmediaDagbladuitgeversZakelijk

Mediahuis en de familie Van Puijenbroek (VP Exploitatie) hebben van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) toestemming gekregen voor de overname van Telegraaf Media Groep (TMG). Dat heeft de ACM maandag bekend gemaakt. Hiermee is deze grote media-overname weer een stap dichterbij gekomen.

Door de goedkeuring van de overname door de ACM is aan een belangrijke voorwaarde voor het gestand doen van het bod voldaan, aldus Media, te weten de goedkeuring door de mededingingsautoriteiten.

De overname zorgt al maandenlang voor ophef. Mediahuis en VP Exploitatie maakten in december 2016 al hun interesse bekend. Daarop volgde een periode van opbieden tegen concurrent Talpa. De biedingsperiode eindigt op 15 juni 2017. 'Doel van de voorgenomen overname is om met de combinatie Mediahuis/TMG te komen tot een toonaangevend multimediabedrijf, dat op lange termijn succesvol blijft op de Nederlandse en Belgische markt', aldus Mediahuis.

'Waarborg voor duurzame toekomst'

Mediahuis, VP Exploitatie en TMG zien een sterke strategische logica voor deze voorgenomen krachtenbundeling, die de beste waarborg vormt voor een duurzame toekomst van onafhankelijke journalistiek via eigen redacties en met de verschillende nieuwsmerken van TMG en het 24/7 model van TMG.

Het lopende bod van Mediahuis en VP Exploitatie bedraagt 6 euro per aandeel (cum dividend) en heeft de steun van de Centrale Ondernemingsraad van TMG. Daar ging wel een langere interne strijd aan vooraf, want de COR was aanvankelijk tegen, evenals de (nadien geschorste) Raad van Bestuur. Nog altijd heeft tegenbieder John de Mol (Talpa) zich niet neergelegd bij de overname van TMG door Mediahuis.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken